Vraag alcohol en sollicitatie

vintage6893
Topic Starter
Berichten: 35

Vraag alcohol en sollicitatie

#1 , 10 sep 2012 12:08

Geachte,

Door een banaal verjaardagsfeestje in de leraarskamer heb ik onmiddellijk ontslag bekomen.
Het feestje was wel na de dagschooluren maar ik moest nog avondschool geven en stond dus dronken voor de klas.
Eigen schuld dikke bult!
ik ben niet benoemd.
Vraag: hoe breng ik een aanvaardbaar verhaal te voorschijn voor komende sollicitaties?
Uit vroegere sollicitatietraining bij de VDAB adviseerde men ons om nooit van alcohol te prtaen, want dit sluit alle deuren?
ken iemand mij enkele concrete bewoordingen geven aub?

Dank voor de hulp,
Pieter

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Franciscus
Berichten: 38587

#2 , 11 sep 2012 11:57

En wie heeft vastgesteld dat u dronken was?
Is dit volgens procedure gegaan?
Wat staat in uw C4?

vintage6893
Topic Starter
Berichten: 35

#3 , 11 sep 2012 18:37

Dag Franciscus,
de directeur+getuigen
blijkbaar is alles volgens het boekje gegaan.
Maar ik heb wel nooit geen functiebeschrijving ontvangen?
Speelt dit in m'n voordeel om te pleiten?

dank
Pieter

Reclame

Franciscus
Berichten: 38587

#4 , 11 sep 2012 18:40

Waar staat het geregistreerd. Hebt u een copie gekregen van het verslag?
Vraag hoe gaat een niet bevoegd persoon vaststellen dat iemand dronken is?

JozefVanMelle
Berichten: 21

#5 , 11 okt 2014 16:42

Heeft de politie of iemand een alcoholtest afgenomen? Hebt u schuld toegegeven? Getuigen en directeur hebben u zien drinken, maar dat lijkt me geen zwart op wit bewijs. Men kan zomaar om het even wat gaan beweren! Was u de enige die dronk? Of hebben die getuigen ook gedronken? Zoja, dan is door hun eigen alcoholgebruik hun perceptie beïnvloed. Maw ze waren volgens hun eigen redenering te dronken om in te schatten of u dronken was.

Zoniet, dokter gaan. U was duizelig wegens een of andere ziekte. Indien schuld toegegeven, u was verward omwille van medische redenen. Een griepje doet gekke dingen met mensen. Indien getuigen dat u een glas gedronken. Griep maakt je extra gevoelig aan alcohol.

Ik heb ooit eens een glas wijn gedronken toen ik de griep had. Ik had precies twee flessen binnen. Zweetbui, duizelig, misselijk, ijlen, .... Kortom precies of ik was stomdronken. Terwijl mijn promille zeer laag zal gelegen hebben. Dit was thuis, in het kader van "drink een glas wijn een zweet het eens goed uit".

eylis
Berichten: 8840

#6 , 11 okt 2014 18:59

enne, wie heeft dat verjaardagsfeestje in de leraarskamer toegestaan? In dat geval is de directie mede verantwoordelijk voor het schenken van alcohol. Als de directeur daar notabene zelf getuige van was, had hij zelf moeten in de gaten houden hoeveel en wat er gedronken werd. Is er géén officiele blaastest geweest, dan kan en mag je zeker inroepen dat je hevig op de alcohol gereageerd hebt. Ontslag voor zo'n éénmaig incident is zéér kort door de bocht. Temeer omdat het avondonderwijs is en dus géén officieel onderwijs voor minderjarigen. Ik zou dat ontslag niet zomaar voor gerechtvaardigd aanvaarden.

Franciscus
Berichten: 38587

#7 , 11 okt 2014 23:51

Zal ondertussen wel nuchter zijn en of opgelost.

Terug naar “Onderwijsrecht”