Problemen met docent

Maartnn
Topic Starter
Berichten: 1

Problemen met docent

#1 , 22 jun 2012 23:53

Hallo! In dit bericht wil ik zo anoniem mogelijk blijven, dus al op voorhand mijn verontschuldigingen als ik soms vage uitleg geef.
Een vriendin van me zit op een universiteit in België. Een van haar docenten heeft haar zowat het hele academiejaar subtiel bepoteld, subtiel kusjes gegeven (afscheidskus e.d.), ... . Enkele maanden geleden heeft deze docent (zo'n 30 jaar ouder) verklaard aan haar dat hij haar wel zag zitten. Mijn vriendin heeft echter een lief, en ziet het ook niet zitten om met een 30 jaar oudere man iets te beginnen. Dit vertelde zij aan haar docent, waarop hij haar stevig vastpakte, aan haar haren snoof, haar kuste achter haar hoor, op haar wang, in haar nek, ... Ook neemt haar docent haar regelmatig op de schoot, zit vaak aan haar achterwerk, benen, ... overal zowat.
Nu is mijn vraag wat zij moet doen, en of het strafbaar is wat deze docent doet. Ik probeer haar te helpen, en we zijn ten einde raad.
Stel dat het strafbaar is wat deze docent doet, hoe kunnen wij dit bewijzen dat hij dit gedaan heeft (en nog steeds doet) ?
Alle hulp, informatie, tips, ... zijn welkom ! Van school veranderen is geen optie !

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
mava105
Berichten: 22270
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#2 , 23 jun 2012 11:28

Beginnen met klacht neer te leggen bij de direktie van de universiteit of met de aangestelde vertrouwenspersoon.

Reclame

Terug naar “Onderwijsrecht”