niet geslaagd

sidoniake
Topic Starter
Berichten: 56

niet geslaagd

#1 , 08 mar 2012 12:39

vraagje ivm gip laatste jaar beroepsonderwijs

Begin deze week moest het stage-logboek voorgelegd worden.
De begeleidende persoon vond dit logboek maar niets!
Daarop vroeg de student wat ze er moest aan veranderen, waarop de leerkracht doodsimpel antwoordde
dat ze daar niets moest aan veranderen, dat het toch zinloos is, ze zal toch niet slagen dit schooljaar.
En het is nog maar begin maart!!!
Betreffende student zit nu natuurlijk in zak en as, moet nu nog 3 maanden naar school wetende dat ze toch
niet zal slagen!
Wat raden jullie aan? Gesprek met de begeleidende leerkracht, gesprek met de directrice?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Creatief
Berichten: 2513

#2 , 08 mar 2012 14:33

Betere toelichting van stagebegeleider vragen! Het logboek zal op zich al niets voorstellen, maar de attitudes waarschijnlijk ook niet.
Je kan rond de tafel gaan zitten met directie en begeleidende leerkracht. "Misschien" lost het iets op, maar ik twijfel er aan. Zowel de attitudes, de competiviteit als het logboek moet veranderen! En attitudes ... kan je niet zomaar veranderen. Dat is een groeiproces dat door een jaartje overzitten misschien kan bijgewerkt worden.
We horen hier ook maar één kant van het verhaal!

sidoniake
Topic Starter
Berichten: 56

#3 , 08 mar 2012 14:50

Met dat jaartje overzitten heb ik ook helemaal geen probleem.
Ik heb alleen een probleem met de manier waarop en wanneer dit verteld wordt.
Probeer die student nu nog maar eens drie maand gemotiveerd te houden.
Misschien 5 maanden laten werken en in september opnieuw beginnen?
Kan dat? Mag dat?

Reclame

Franciscus
Berichten: 38599

#4 , 08 mar 2012 17:47

En wat zeggen ze op uw stageplaats?

Terug naar “Onderwijsrecht”