#5 , 24 mar 2012 15:58
Gratis advies is één zaak, maar dat heb ik zelfs niet meer nodig denk ik.
Ik heb vooral iemand nodig die voor me wil opkomen en me wil verdedigen in de rechtszaal, die gelooft in mijn verhaal (wat niet moeilijk zal zijn daar ik alles kan aantonen) en ervoor wil gaan.
Een mentaliteit die niet altijd evident is heb ik ook al vernomen helaas. Vaak lijkt het alsof men wat dingen aframmelt in de hoop zijn pree te ontvangen... Zo iemand zoek ik dus niet, maar wel iemand die gelooft in de zaak en met passie voor zijn vak en die begrijpt hoe ernstig de situatie is en hoeveel er voor mij persoonlijk vanaf hangt...
(Indien hij of zij het maar niets vindt, kan hij ook de zaak simpelweg weigeren hé. :-s)
Ik kan zelf al het voorbereidend werk doen:
ik verzamel en sorteer alle gegevens, duidt er belangrijke punten in aan, geef aanvullingen of dingen waarbij er tegenspraak is met de feiten er bij op een apart blad
ik druk de toepasselijke reglementen van de instelling af en bezorg deze, duidt er relevanten punten in aan, relevante beleidsteksten etc.
ik geef ook alle argumenten die ik zelf weet of heb tegen de gemaakte beslissingen.
Het is iets waarvoor ik niet meer terecht kan bij de raad wegens verlopen termijn... (en ja, zelfs daarover valt er te redetwisten aangezien de methodes die mijn onderwijsinstelling gebruikt niet onfeilbaar is).