Inbeslagname van GSM op school ganse week ook prive

eylis
Berichten: 8840

Re: Inbeslagname van GSM op school ganse week ook prive

#31 , 22 jan 2012 15:37

dus waar zit eigenlijk de grond van heel het probleem in deze zaak?
(of wat zou ik misschien wel gedaan hebben als ik poster was :-)Bij het ondertekenen van het schoolreglement: eerst een nota/foontje aan de directie dat de clausule mbt inbeslagname van persoonlijke goederen, deze genuanceerder moet omschreven worden. ->cfr: teruggave aan de ouders indien ze dat vragen, maar GSM niet beschikbaar meer stellen (voor een week) tijdens de schooluren.
Ik heb het al eerder meegemaakt (mbt mijn kinderen) dat een schoolregel helemaal niet duidelijk of té vaag omschreven was.
En dat werd dan aangepast :-)
Zo'n schoolreglementen worden vaak verfijnd en aangepast in het kader van practische cases.
De directie zit met deze siuatie in een stelling waar ze zich niet meer zonder gezichtsverlies kan uitpraten denk ik... Ze snappen ook wel dat hun GSM-regel eigenlijk niet genuanceerd is of voldoende gedefinieerd. Ik zou poster aanraden de directie toch even de richtlijnen en definities van het ministerie mbt "in beslag nemen" onder de neus te schuiven en te vragen of ze hun reglement kunnen verfijnen in de lijn van de overkoepelende wetgeving.
En dan de GSM terug te geven.
Poster, laat je ons iets weten? Ik ben héél curieus :-)

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Vandebos
Berichten: 16087

#32 , 22 jan 2012 17:52

Aangezien een aantal posters zich niet kunnen beperken tot de kern van de vraag van TS en deze reeds enige tijd geen teken van interesse meer geeft komt er een slotje op deze thread. Gelieve de regels van dit forum te lezen vooraleer te posten.

Vandebos.

Reclame

Terug naar “Onderwijsrecht”