Nog recht op studietoelage !!!

soulimane
Topic Starter
Berichten: 3

Nog recht op studietoelage !!!

#1 , 28 okt 2011 02:35

Hallo
Mijn zoon stopte met school (middelbaar), op december 2007. Dus hij had zijn studietoelage gekrege en boeken ermee gekocht.
Gisteren donderdag 27oktober 2011 krijg ik een brief dat ik die studietoelage van 2007 moet terugbetalen... Kan dit zomaar .... Na zolang komen ze af te betalen.
Wat kan ik doen. Men recht

dank jullie voor antwoord...

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
float
Berichten: 2467
Juridisch actief: Ja

#2 , 28 okt 2011 16:31

Is er een toelage gevraagd en verkregen voor het secundair of hoger onderwijs?

mava105
Berichten: 22257
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#3 , 28 okt 2011 20:26

Is er een toelage gevraagd en verkregen voor het secundair of hoger onderwijs?
Er staat middelbaar.
Indien het schooljaar niet werd voleindigd zal er moeten worden terugbetaald.

Reclame

soulimane
Topic Starter
Berichten: 3

#4 , 29 okt 2011 03:18

Dank u voor jullie antwoord,... Kzal dat betalen...

float
Berichten: 2467
Juridisch actief: Ja

#5 , 29 okt 2011 08:12

Art. 7, lid 2 Decreet betreffende de studiefinanciering van de Vlaamse Gemeenschap:
"Om de pedagogische toestand te bepalen, wordt bij de toepassing van dit decreet rekening gehouden met de toestand op 30 juni van het school- of academiejaar in kwestie."

Art. 15, §1 Decreet betreffende de studiefinanciering van de Vlaamse Gemeenschap:
"Een schooltoelage voor het voltijds secundair onderwijs kan worden toegekend aan de leerling die is ingeschreven in een door de Vlaamse Gemeenschap erkende, gefinancierde of gesubsidieerde onderwijsinstelling voor voltijds gewoon of buitengewoon secundair onderwijs."

Art. 16, §1, 1° Decreet betreffende de studiefinanciering van de Vlaamse Gemeenschap:
Een leerling heeft geen recht op een schooltoelage voor het voltijds secundair onderwijs of het deeltijds leerplichtonderwijs als hij in het schooljaar in kwestie niet ingeschreven is in een onderwijsinstelling of instelling voor vormingsprogramma's, als vermeld in artikel 15"

Art. 60, lid 1 Decreet betreffende de studiefinanciering van de Vlaamse Gemeenschap:
"In de volgende gevallen herziet de dienst het dossier op eigen initiatief
3° na de kennisneming van feiten waaruit blijkt dat een van de voorwaarden voor toekenning van een toelage niet was vervuld.
De herziening van een dossier kan alleen betrekking hebben op het school- of academiejaar waarin de dienst tot herziening beslist, alsook op de vier school- of academiejaren die eraan voorafgaan."

Art. 62 Decreet betreffende de studiefinanciering van de Vlaamse Gemeenschap:
"In de gevallen, vermeld in artikelen 59 en 60, wordt de toegekende en reeds uitbetaalde toelage waarop de betrokkene geen recht heeft, teruggevorderd."

Terug naar “Onderwijsrecht”