Mondeling overeenkomst bindend?

Soeff
Topic Starter
Berichten: 1

Mondeling overeenkomst bindend?

#1 , 14 sep 2011 02:38

Hallo,

Ik zit op school en ik doe de opleiding Maatschappelijk Zorg, ik had voor de zomer een gesprek met mijn mentor over mijn hoge afwezigheid en daar had ik mijn redenen voor en die heb ik ook verteld.
En toen zijn we tot de conclusie gekomen dat ik mijn opleiding een jaar overnieuw mocht doen.
Na de zomervakantie toen de scholen weer begonnen waren hoorde ik dat ik uitgeschreven ben, ik ging dus na me mentor om verhaal te halen die zei dat ik een bezwaarschrift moet schijven terwijl we voor de zomer een mondeling overeenkomst hadden dat ik de opleiding opnieuw mocht doen, nadat ik antwoord heb gekregen op mijn bezwaarschrift dat ik toch niet de opleiding opnieuw mag doen. Ik vind het heel slecht georganiseerd van de school, belooft me eerst dingen en dan dumpen ze me van school en nu zit ik met de gebakken peren.
Mijn vraag is de overeenkomst die ik met mijn mentor heb gemaakt wettelijk bindend is?.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
bartvdv
Berichten: 1911

#2 , 14 sep 2011 07:39

Waarschijnlijk was het niet eens aan de mentor om die beslissing in zijn/haar eentje te nemen en is er ondertussen anders beslist.

snellemichiel
Berichten: 193

#3 , 12 jan 2012 16:19

Mondelinge overeenkomsten zijn bindend, het bewijzen van zo'n overeenkomst is natuurlijk een ander paar mouwen.
En zoals Bart zij, denk niet dat hij/ of de enige is die daar over beslist...

Reclame

Terug naar “Onderwijsrecht”