Geen buizen en toch C-attest?

zominmogelijk
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

Geen buizen en toch C-attest?

#1 , 12 dec 2023 14:22

Hallo iedereen,

Ik zit momenteel in het zesde middelbaar en heb voor bepaalde vakken 90 procent behaald in het eerste semester. Aangezien de punten voor kerst voor 40% meetellen, zou ik theoretisch gezien met 23,3% "erdoor" zijn. Nu vraag ik me af of de school kan rechtvaardigen mij een C-attest te geven, ook al ben ik geslaagd voor alle vakken. Ik begrijp dat sommigen zullen beweren dat wat ik van plan ben dom is, maar daar ben ik niet mee geholpen. Ik wil gewoon de laatste 6 maanden het minst mogelijke doen om een A attest te krijgen.

Alvast bedankt voor jullie antwoorden.

Met vriendelijke groeten,
Aaron

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
LeenW
Berichten: 12860

#2 , 12 dec 2023 14:41

Dit is gewoon een domme vraag en behoeft geen verdere reactie.

basejumper
Berichten: 4634
Locatie: Diest

#3 , 12 dec 2023 15:22

Een deliberatie is geen puur cijfermatig gegeven. Anders zou men gewoon een computer de optelling en beslissing laten maken...
iemand die voor nieuwjaar vrij goede punten haalt en het tweede semester er niets meer van bakt kan ook zien worden als een signaal van een onderliggend probleem of ontwikkeling waardoor betrokkene als niet klaar voor het hoger onderwijs wordt aanzien. en terecht mijns inziens...
Uit zelfbeheersing groeit de Kracht.
Zelfkennis brengt ons tot Wijsheid.
Zelfvervolmaking leidt ons tot Schoonheid.

Reclame

Terug naar “Onderwijsrecht”