Spieken examen

Tom.1998
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

Spieken examen

#1 , 18 nov 2023 22:38

Ik heb in mijn bachelor op enkele examens tijdens de COVID periode gespiekt, iedereen deed dit in mijn omgeving. Hier heb ik ook ontzettend veel spijt van, zeker omdat als ik iets meer had gestudeerd het wel gelukt zou zijn maar hoe dan ook waren dit vrij onbelangrijke vakken die niet veel te maken hebben met de richting (psychologie). Ondertussen heb ik mijn master bijna afgerond als klinisch psycholoog zonder spieken of andere vorm van fraude, echter staan er nog oude berichten van enkele jaren geleden waarin ik wel toegeef dat ik mijn telefoon tijdens het online examen heb gebruikt. Nu ben ik bang aangezien ik niet meer in goed contact sta met de persoon waarmee deze berichten zijn uitgewisseld dat ze me ooit onder de bus zou gooien en ik vroeg me af als dit het enige vorm van bewijs is, of dat al dan niet voldoende is om mijn diploma in te trekken?
Alvast bedankt voor jullie input!

LeenW
Berichten: 12860

#2 , 18 nov 2023 23:11

In de meeste onderwijs- en examenreglement staat effectief dat het diploma kan worden ingetrokken indien er gefraudeerd is met de examens. Een bekentenis (uw berichtgeschiedenis ) lijkt hier vrij sterk bewijs.

Thomas_A
Berichten: 2336
Juridisch actief: Nee

#3 , 18 nov 2023 23:18

Goh, ik durf niet te zeggen dat dit sterk bewijs is.

Wat als je dan zou zeggen dat het gewoon wat stoerdoenerij was naar een klasgenoot? Dat is niet verboden.

Reclame

basejumper
Berichten: 4634
Locatie: Diest

#4 , 20 nov 2023 21:32

U heeft uw bachelor diploma behaald. Dat gaat men nu een paar jaar later niet meer afnemen. Intussen heeft u uw master gehaald. Over wat jaren geleden gebeurde gaat men niet meer vallen.
Uit zelfbeheersing groeit de Kracht.
Zelfkennis brengt ons tot Wijsheid.
Zelfvervolmaking leidt ons tot Schoonheid.

Terug naar “Onderwijsrecht”