Geclausuleerd in het secundair onderwijs van Kso

Jadevandamme
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

Geclausuleerd in het secundair onderwijs van Kso

#1 , 09 nov 2022 17:16

Beste, mijn naam is Jade Van Damme en ik had een vraag in verband met het geclausuleerd worden van Kso. Ik ben 15 jaar oud en heb vorig jaar op een kunstschool gezeten maar op het einde van het jaar legde ze mij uit dat ik geclausuleerd was van kso omdat ik een gebrek had aan motivatie en omdat ik voor 1 kunstvak gebuisd was op het einde van het jaar. Ik had al een oplossing gevonden door in diezelfde school te blijven maar dan een richting lager te gaan maar dit wouden ze ook niet aanvaarden. Mijn vraag is nu of dit wel een geldige reden is om mij van school te laten veranderen en mij de mogelijkheid om nog kso te doen niet te geven. Ik zou heel graag terug daar op school zitten en ben ondertussen al veel serieuzer geworden over wat school en studeren betreft dus vraag ik ook of ik dit kan oplossen op een manier en of er zelfs een kans is dat ik terug zou kunnen gaan naar deze school. Alvast bedankt om mij nog iets te laten weten.

Mvg

Jade Van Damme

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
LeenW
Berichten: 12825

#2 , 09 nov 2022 17:33

Beste Jade,

We zijn intussen richting eerste examenperiode van het volgende schooljaar aan het gaan, is een procedure hier nog zinvol?

Reclame

Terug naar “Onderwijsrecht”