conflict met Speciaal onderwijs school

fyg
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

conflict met Speciaal onderwijs school

#1 , 07 jun 2022 13:57

Mijn zoon is 10 jaar en hij zit in speciaal onderwijs school in Nederland, we hebben veel problemen met deze school, in het begin is hij geschorst. Daarna krijgt hij 1 op 1 begeleiding op de school zelf. De school wil hem nu naar (buitengewoon onderwijs) sturen. Maar wij als ouders van het kind willen dat niet. We hebben veel overleggen met deze school De laatste gesprek zegt deze school dat mijn zoon kan niet blijven op school en moet daarnaar . we hebben geen andere school voor mijn zoon gevonden, hij zit wel in de wachtlijst van een andere school
De Leerplicht ambtenaar heeft een email naar ons gestuurd. Hij vraagt de school om mijn zoon als afwezig op school te melden bij DUO systeem. Zodat hij verbaal proces tegen ons als ouders kan doen. Hij zei ik doe dit omdat jullie niet akkoord gaan met buitenschool onderwijs

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
LeenW
Berichten: 12811

#2 , 07 jun 2022 14:00

Dit is een Belgisch forum, probeer eens op https://rechtenforum.nl/

Reclame

Terug naar “Onderwijsrecht”