Beoordeling met werkpunten met uitstel van TADD zonder beroepsmogelijkheden?

FlatbrEadJesus
Topic Starter
Berichten: 14
Juridisch actief: Nee

Beoordeling met werkpunten met uitstel van TADD zonder beroepsmogelijkheden?

#1 , 03 jun 2021 13:59

Dag mensen van juridisch forum,

Ik krijg een beoordeling met werkpunten van mijn inspecteur-adviseur voor het vak niet-confessionele zedenleer (NCZ), waarop ik overeenkomstig de deontologische richtlijnen voor leerkrachten NCZ geen beroep mag op aantekenen. Ik kan enkel mijn akkoord of niet-akkoord geven, met eventuele commentaar.

Deze beoordeling heeft als gevolg dat mijn rechten op het verwerven van TADD worden uitgesteld. Kan het zijn dat de inrichtende macht voor NCZ wettelijk gezien verplicht is om hier wel beroepsmogelijkheden te voorzien, gezien deze beoordeling impact heeft op mijn recht op het verwerven van mijn TADD?

Artikels uit deontologische code voor leerkrachten NCZ met relevante passages in het vet door mij:
"Art. 33 Voor de TABD-leerkracht stelt een verslag met werkpunten de TADD uit. Het verslag draagt bij aan de beoordeling na de aanvangsbegeleiding.
De TABD-leerkracht die opnieuw tijdelijk aangesteld wordt in dezelfde scholengemeenschap of hetzelfde schoolbestuur moet bijkomend 200
dagen effectieve prestaties verrichten om TADD te kunnen worden."

"Art. 49
De leerkracht kan bij de RIKZ.Z beroep aantekenen tegen een verslag onvoldoende en/of een beslissing van de RIKZ.Z op basis art. 43. Het
beroep schort de beoordeling en de beëindiging van opdracht op, maar niet bij schending van de artikelen 6 en 7 in hoofdstuk II (zie art. 43).
Tegen een verslag zonder beoordeling, een verslag met werkpunten of een verslag voldoende is geen beroep mogelijk."

Vriendelijke groeten,

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Oude Belg
Berichten: 3192

#2 , 03 jun 2021 18:04

Vakbond.
Waarom geen aangetekende zending als dat nodig is? "Ik heb geappt, gebeld, gezegd, gemaild, facegeboekt, met krijt op het voetpad geschreven.... " Neem pen en papier en schrijf!

FlatbrEadJesus
Topic Starter
Berichten: 14
Juridisch actief: Nee

#3 , 03 jun 2021 20:57

Bedankt voor de tip, ik ben echter geen lid van een vakbond.

Reclame

basejumper
Berichten: 4615
Locatie: Diest

#4 , 03 jun 2021 21:13

Beste

Decreet rechtspositie personeel bepaalt je rechten.
Verslag met werk punten TABD heeft de bedoeling je te begeleiden en ‘on thé job’ te coachen.
In beroep gaan heeft doorgaans weinig zin. Het beroeps orgaan is de inrichtende macht van de school. Die inrichtende macht denkt - en terecht - aan het belang van leerlingen en betrokken school. Een beroep in deze context geeft het gevoel dat je aandachtspunten als nieuweling te snel wegwuift en vooral je persoonlijke ambities voorop stelt. Een inrichtende macht zal inderdaad eerst willen zien hoe je groeit vooraleer je in een TADD toe te laten die hen dwingt je ook te benoemen. Bij levensbeschouwelijke is die terughoudendheid nog groter.omdat men op dat terrein de inspecties respecteert.
Uit zelfbeheersing groeit de Kracht.
Zelfkennis brengt ons tot Wijsheid.
Zelfvervolmaking leidt ons tot Schoonheid.

Terug naar “Onderwijsrecht”