TADD

wuyts
Topic Starter
Berichten: 6

TADD

#1 , 17 nov 2008 20:55

Zo, zal ik dit deeltje eens openen.
Misschien vind ik zo een oplossing...
Ik ben TADD-er in scholengroep X. Deze scholengroep heeft me jaren geen werk gegeven en me genegeerd. Ik ben zelf wel ieder jaar achter werk gaan vragen! Maar er waren geen tijdelijken in dienst zogezegd.
Dit schooljaar ben ik toevallig achter een tijdelijke gekomen via een 'fout 'van een directie. Hier heb ik dan ook onmiddelijk mijn recht laten gelden en de plaats ingenomen.
Normaal zijn ze verplicht om me vanaf 1 september aan te stellen. Ik heb al 2 aangetekende brieven geschreven en mails en telefoons gedaan maar nog steeds niet in orde!!
Tevens rijst me de vraag of ik ook met terugwerkende kracht kan gaan werken naar bv vorig jaar toe: diezelfde tijdelijke was in dienst terwijl ik maar 14/24 werk heb gevonden in een andere scholengroep.
Heb ik nog recht om mijn bijkomend loon van vorig jaar nl 10/24 terug te vorderen?
Wie weet raad??

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Creatief
Berichten: 2513

#2 , 17 nov 2008 22:05

Ben je gesyndiceerd? Je kan deze zaak beter in handen geven van de onderwijsvakbond. Indien je in je recht bent, dan vechten ze ook voor je. Ze vragen de dossiers op.

Meer info over je rechten vind je op onderstaande website:

http://www.ond.vlaanderen.be/edulex/dat ... ocid=13385

De dienstanciënniteit kan soms met je collega maar enkele lesuren verschillen, zodat deze voorrang krijgt.

wuyts
Topic Starter
Berichten: 6

#3 , 19 nov 2008 08:17

Hallo
Ja ik ben aangesloten bij de vakbond. Helaas hebben ze me nog niet veel geholpen hoor.
Een TADD-er heeft ALTIJD voorrang op een tijdelijke.
Ik heb een heel dossier aangelegd erover vanaf 2005 al! Heb dan tenslotte bij een advocaat geprobeert maar kreeg keer op keer verkeerde informatie die IK dan moest corrigeren en tenslotte krijg ik opeens een rekening van bijna 1000 euro! Zucht...

Reclame

JPV
Berichten: 14657
Juridisch actief: Ja

#4 , 19 nov 2008 08:20

Hallo
Ja ik ben aangesloten bij de vakbond. Helaas hebben ze me nog niet veel geholpen hoor.
probeer dan eventueel eens de concurrerende vakbond ;). De reglementering over TADD/... is zo specifiek dat je het best bij een vakbond kan informeren, ik denk niet dat vele advocaten kaas van deze zaak gegeten hebben.

Creatief
Berichten: 2513

#5 , 19 nov 2008 08:47

Ik ben ook van oordeel dat je de oplossing niet moet gaan zoeken bij een advocaat.

roderidder
Berichten: 2946
Contacteer: Website

#6 , 19 nov 2008 12:23

Er is reeds goed advies gegeven waar ik me bij aansluit
Heb dan tenslotte bij een advocaat geprobeert maar kreeg keer op keer verkeerde informatie die IK dan moest corrigeren en tenslotte krijg ik opeens een rekening van bijna 1000 euro! Zucht...
Kan je die rekening dan ook niet corrigeren?

RR

mapleleiah
Berichten: 1047
Locatie: Izegem

#7 , 19 nov 2008 14:06

Het hangt ervanaf bij welke vakbond u zit en ik ga hier geen namen noemen ... maar ik moet zeggen dat mijn vakbond mij tot nu toe goed geholpen heeft als ik een probleem had. Ik moet wel zeggen dat ik nooit zo'n complexe problemen heb voorgehad.

Ik heb wel het geluk een zeer goede vakbondsafgevaardigde te hebben op school die meteen zijn tanden zet in zaken die niet koosjer zijn en die meteen contact opneemt met de mensen bij de vakbond.

Verder kan ik altijd telefonisch contact opnemen met mijn provinciesecretariaat. Ik werkte tot nu toe altijd via mijn afgevaardigde of via telefoon of mail rechtstreeks naar dat secretariaat. Lokale vakbondskantoren hebben inderdaad niet altijd de gepaste mensen voor de taak ... zeker omdat onderwijswetgeving inderdaad zeer specifiek en ingewikkeld is.

Dus ik zou zeggen: als u goed contact hebt met een afgevaardigde in één van uw scholen, ga daar eens naartoe. Zoniet, neem dan eens rechtstreeks contact op met het hoofdkantoor of een regionaal secretariaat van uw vakbond.

Lenny
"I can resist everything except temptation" (Oscar Wilde)

Terug naar “Onderwijsrecht”