Horecakosten voor opleiding via online les

055anne-marie
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

Horecakosten voor opleiding via online les

#1 , 26 jan 2021 16:18

Beste,

Mijn zoon volgt een opleiding in volwassenonderwijs vanaf vorige week 1 dag in de week. Hiervoor kreeg hij factuur van 1400 euro (zoals aangegeven was op voorhand) met daarbij nog ik citeer factuur ; 350 euro Horecakosten LLO (zaal, ev.lunch, pauzes)

Gezien de coronamaatregelen dienen de lessen al zeker tot eind februari online thuis gevolgd te worden. Ik had dan ook de 350 euro afgetrokken van de factuur met de vermelding dat ik wel bereid ben om indien de lessen terug op verplaatsing kunnen doorgaan alsnog in eventuele kosten voor lunch wil tussenkomen echter dit aanvaarden ze niet , ze eisen de volle 350 euro. Ben ik verplicht dit te betalen ? Graag advies, alvast bedankt,
mvg

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
LeenW
Berichten: 12828

#2 , 26 jan 2021 16:28

Ik vermoed dat dit achteraf terugbetaald gaat worden eens ze weten wat er mogelijk gaat zijn?

U bent niet verplicht te betalen, maar dan zijn ze ook niet verplicht uw zoon toe te laten tot de opleiding.

eylis
Berichten: 8840

#3 , 26 jan 2021 18:12

Voor de meeste opleidingen is het mogelijk de inschrijvingsbijdrage in halfjaarlijkse of zelfs trimestriële schijven te betalen. Vraag na waarom dit in deze opleiding niet kan.

Reclame

055anne-marie
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

#4 , 26 jan 2021 21:47

ok bedankt voor uw reactie
mvg

Terug naar “Onderwijsrecht”