Verbreking stagecontract

Sevvk
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

Verbreking stagecontract

#1 , 11 jan 2021 14:45

Beste lezers!

Ik ben een student marketing aan de hogeschool Brussel. Sinds begin oktober loop ik 2 dagen per week stage bij een klein bedrijf (leverancier van kantoormeubilair) dat 2 vaste werknemers (magazijnier en IT) telt.

Marketing is een ICT gerelateerd vak uiteraard en ik werk daarbij ook dagelijks op een computer. Ik moet 41 dagen stage lopen in 1 semester.

Met corona is het verplicht om van thuis uit te werken mits je functie dit toelaat. Lessen zijn uiteraard ook van thuis uit. Echter heb ik op mijn sollicitatie gesprek gevraagd of ik ook van thuis uit kon werken. Dit was geen probleem. Er zijn nog 3 andere stagiairs die wekelijks van thuis uit werken. Ik merk wel op dat ik de enigste ben die word ingezet voor alternatieve taken. Ik heb meerdere malen gevraagd of ik een keertje van thuis uit kon werken maar dit werd geweigerd omdat ik nodig was op kantoor. Ik merk echter op dat ze altijd pushen dat ik naar daar moet gaan zodat ik in hun magazijn kan werken omdat de huidige magazijnier nu op vakantie is en ze weigeren het bedrijf te sluiten. Ik ben al meer dan 5 dagen ook in het magazijn ingezet.

Vorige week was de druppel. Na een hele dag dozen van 20kg naar hun ander magazijn te dragen wat trouwens een oude cannabis plantage is die ze huren aan een spotprijs mits ze alles opkuisen (wat ook mijn taken waren). Mijn stagementor werkt zelf halftijds van thuis uit en gaf mij al opdrachten om in de ochtend terwijl hij van thuis uit werkt het magazijn op te kuisen. Deze taken lopen echter buiten mijn taken pakket. Ik heb geen probleem om eens hier en daar te helpen maar op dit moment word er misbruik gemaakt. Ik heb een gesprek gevoerd met de manager en die had groen licht gegeven om van thuis uit te werken voor verdere problemen verwees hij mij terug naar mijn mentor omdat hij blijkbaar geen verantwoordelijkheid heeft over mij.

Volgende werkdag sta ik klaar en krijg ik een bericht van mijn mentor dat het te moeilijk is om opdrachten door te sturen omdat hij te druk bezig is (hij is het hoofd van IT) en werkt ook een halve dag van huis uit op computer.

Hij weigert mij dus opdrachten te sturen en in zijn laatste email wilt hij mijn stagecontract beindigen indien ik niet op kantoor kom.

Ik heb nu het gevoel dat er enorm misbruik is gemaakt en ik vraag mij af of ik iets kan doen. Kan hij zomaar mijn stagecontract beindigen? Ik heb mijn contract gelezen maar ik zie niets over verbreken.

Alvast bedankt voor de hulp!
Wanhopige student

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Nico_T
Berichten: 5
Juridisch actief: Nee

#2 , 11 jan 2021 15:33

Normaliter word er duidelijk gecommuniceerd vanuit de onderwijsinstelling betreffende het verbreken van een stagecontract. Staat dit niet vermeld in de overeenkomst? Ik zou zo snel mogelijk iemand van jou opleiding zelf contacteren, als ik het juist heb kan het zijn dat je alsnog een vooropzeg van 2 maanden dient te volgen.

Edit: sorry te snel gelezen. Ook jou stageplek kan het contract verbreken, dat is zeker mogelijk. Toch zou ik z.s.m iemand van jou opleiding contacteren en het werkmisbruik vermelden

Reclame

Terug naar “Onderwijsrecht”