Klastitularis wijzigt punt op rapport

yassbah
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

Klastitularis wijzigt punt op rapport

#1 , 14 dec 2020 15:11

Beste

Ik zit in een heel vreemde situatie. Ik zit in het 6e jaar aso en mijn klastitularis is op verlof, omdat ze net bevallen is. Hierdoor heb ik sinds begin september een vervangingsleerkracht die momenteel voorlopig mijn klastitularis is. Nu is het dat ik op mijn tussentijds rapport 1a een 80 voor haar vak heb gescoord. De punten waren afgesloten voor het tussentijds rapport 1a en dus hebben de andere leerkrachten op tussentijds rapport 1b punten gegeven. Zij niet, zij heeft haar punten ingegeven in het tussentijds rapport 1a. De directie meldde dat het geen verschil zou maken waar ze het deed omdat het toch werd opgeteld voor Dagelijks werk 1. In het systeem stond dat ik uiteindelijk een 45 voor haar vak heb gescoord op dagelijks werk 1. Op mijn rapport stond echter wel op papier dat ik een 80 heb voor haar vak en zij heeft dit rapport uiteindelijk ook ondertekend. Later bleek dat zij iets was vergeten aan te vinken in het puntenboek en dus heeft de directie haar hiermee geholpen het aan te vinken. Dit resulteerde in plaats van een 80 een 45 in mijn rapport op dagelijks werk 1. Mijn vraag is dus nu, wij hebben allebei het rapport ondertekend met het punt van 80 en dus is zij hiermee akkoord gegaan. Is het dan nog eerlijk om achteraf het punt te wijzigen en mag ze dit wel doen?

Alvast bedankt!

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
LeenW
Berichten: 12824

#2 , 14 dec 2020 15:13

Als het om een materiële vergissing gaat, kan dat zeker. Als het omgekeerd was geweest, was u toch ook zeker gaan klagen?

Kali
Berichten: 762

#3 , 14 dec 2020 15:24

U weet toch ergens zelf wel wat u voor dat vak gehaald hebt? Waren u punten slecht, dan had die 80 een belletje moeten laten rinkelen dat dit niet kon; waren u punten goed, dan moet je dit laten uitpluizen of die 45 klopt ... Je kan altijd zelf op basis van de toetsen / taken het gemiddelde berekenen?

Reclame

yassbah
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

#4 , 14 dec 2020 16:18

Er vonden twee evaluaties plaats. Beide waren niet op papier en mondeling toegelicht. Bovendien stond het niet ingeschreven in ons schoolagenda (wij hebben enkel een online schoolagenda). Het gaat voor het vak ondernemen en hiervoor moesten wij registreren op vlajo. Dit was een punt op 5, waar ik een 4 (80) voor heb gekregen. Het tweede was bellen naar potentiele leveranciers van het product dat wij zouden willen verkopen. Ook dat had ik gedaan en mondeling toegelicht aan de leerkracht wat de telefoongesprekken inhielden. Zij heeft mij hiervoor een 1/6 gegeven en dus resulteerde het punt op een totaal van 5/11 (45). Wij hebben geen officiele taken of toetsen gekregen voor dit vak.

Terug naar “Onderwijsrecht”