ECTS fiche aangepast door overmacht

NielDz
Topic Starter
Berichten: 6
Juridisch actief: Nee

ECTS fiche aangepast door overmacht

#1 , 15 aug 2020 15:45

Mijn hogeschool heeft bepaalde ECTS fiche's. Dit zijn per vak een soort contracten waar in staat hoe je punten worden berekend voor dat vak.
In het begin van het jaar stond erin dat 10% op een taak door het jaar ging, en 90% op je eindexamen.

Nu heb ik de taak te laat ingediend waardoor deze niet meer meetelde. Maar op mijn examen had ik wel 11,50 waardoor ik normaal nog zou slagen.
Maar nu hadden ze in het begin van de Corona-crisis door 'overmacht' zomaar even de ECTS-fiche aangepast zodat de taak door het jaar op 20% gaat en het examen slechts op 80%. Hierdoor kom ik dus 0,5 tekort in het totaal...

Kan een hogeschool zomaar even deze ECTS-fiches aanpassen wanneer het hun uitkomt? En moet een wijziging uit overmacht in zo'n contract niet echt noodzakelijk zijn? Want ik zie niet het verband tussen een taak van 10% naar 20% brengen en de Corona-crisis?

Bedankt voor uw advies.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Jo23
Berichten: 378
Juridisch actief: Nee

#2 , 15 aug 2020 22:48

Lees dit even, ECTS fiche kan wel degelijk aangepast worden mits naleven van de richtlijnen, unaniem goedgekeurd door het Vlaams Parlement.

https://www.vives.be/nl/nieuws/decreet- ... het-vlaams

Reclame

Terug naar “Onderwijsrecht”