geen recht op inhaalexamen

Rum_D
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

geen recht op inhaalexamen

#1 , 07 aug 2020 18:00

Wegens quarantaine mag ik mijn herexamen niet maken. Ik krijg ook niet de kans voor een inhaalexamen. De situatie zit zo:

Het gaat al een tijdje niet goed met mijn oma die verblijft in Turkije. Onlangs is bepaalt dat ze Alzheimer heeft. Haar situatie gaat fel achteruit, natuurlijk vond ik het belangrijk om haar te bezoeken. Ik heb lang getwijfeld of ik zou gaan of niet. Uiteindelijk ben ik langs geweest om te zorgen voor haar. Ik ben zelden buiten geweest om de gezondheid van mijn oma niet in gevaar te brengen.

Toen ik vertrok was de situatie vrij vaag, er was nog geen duidelijke afspraak omtrent quarantaine. Kennissen die terugkeerde lieten zich testen en moesten niet in quarantaine wanneer ze negatief getest waren. Achteraf is dit veranderd en heb ik Ombuds van school gecontacteerd. Er werd getwijfeld of het eventueel verplaatst kon worden naar 28 augustus. Nu net paar dagen voor het examen hoor ik dat ik daar toch geen recht op heb.

Mijn papa woont in Turkije dit valt natuurlijk onder co-ouderschap. Verplaatsing om bijstand of zorg te verlenen aan een oudere of kwetsbare persoon valt ook onder essentiële reis. Ik heb een attest voor quarantaine van de dokter.

Heb ik geen recht op een inhaalexamen? Wat kan ik hiertegen doen? Valt dit niet onder onmacht?
Laatst gewijzigd door Rum_D op 07 aug 2020 18:05, 1 keer totaal gewijzigd.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
LeenW
Berichten: 12813

#2 , 07 aug 2020 18:03

Wat is de exacte reden dat het inhaalexamen alsnog geannuleerd is?

Reclame

Terug naar “Onderwijsrecht”