b-attest

2kinderen
Topic Starter
Berichten: 7
Juridisch actief: Nee

b-attest

#1 , 26 jun 2020 09:36

Hallo gisteren telefoon gekregen dat mijn zoon een b-attest heeft. Hij zit in 3 stw ,hun argument was dat hij een tekort had op sociale wetenschappen en frans. sociale wetenschappen heeft ze in december gezegd dat ze meer dan de helft niet kon lezen op het examen dus kon ze het ook niet verbeteren. Wij dachten met het paasexamen zullen we wel zien maar door corona was dit er niet meer. advies in december was naar clb gaan, daar hadden ze gezegd laat hem testen want ik denk dat hij in aanmerking komt voor dyslexie (verklaart de jarenlange slechte punten op talen en slecht geschrift). na de test bleek dit effectief zo te zijn. Tegen Februari was hij goed opgestart met Sprint. Nu zijn wij niet akkoord dat hij zich niet heeft kunnen bewijzen,wij kunnen dit niet aandoen en zij ook niet dat er corona gekomen is. Ik heb vandaag gevraagd of het mogelijk is om een gesprek te hebben. Met clb hebben we woensdag een gesprek , ze stonden al vol met afspraken.
Ze zeggen dat ze de evolutie bekijken van september tot voor de corona, zijn punten zijn helemaal niet slecht na het eerste examen. Deze week een opdracht moeten gaan doen en het was met boek, als we vroegen wat kan hij nakijken kregen we als antwoord: gewoon zijn boek meebrengen. Volgens haar was het resultaat niet goed, ik heb wel gevraagd om deze te mogen inkijken en dit moest ze navragen.Op het rapport tot corona had hij 48/100 voor sociale wetenschappen. Wat kunnen we doen? Wij hebben twijfels daar ze zelf gezegd heeft ik kon meer dan de helft van het decemberexamen niet lezen.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Didymus
Berichten: 2061

#2 , 26 jun 2020 09:45

U kan beroep aantekenen tegen die beslissing en dan moet de school de klassenraad opnieuw samenroepen. Als u die weg wil opgaan, doe dat liever vandaag dan morgen; de termijn om beroep aan te tekenen is zéér kort (meestal slechts 5 kalenderdagen).
"sowieso" schrijf je zo.

2kinderen
Topic Starter
Berichten: 7
Juridisch actief: Nee

#3 , 26 jun 2020 10:38

ik heb vandaag een mail gestuurd met de vraag voor een gesprek met de graadcoördinator, nog geen antwoord.
De directie heb ik nog niet gestuurd, kan ik dit maandag nog doen als ik geen antwoord krijg van de 1ste persoon?
Alvast bedankt voor de hulp.

Reclame

Didymus
Berichten: 2061

#4 , 26 jun 2020 10:46

Voor de exacte procedure moet u het schoolreglement raadplegen.
"sowieso" schrijf je zo.

2kinderen
Topic Starter
Berichten: 7
Juridisch actief: Nee

#5 , 26 jun 2020 11:05

ik heb het al 5 keer herlezen er staat niets van in.
bij schoolreglement communicatie staat: Bij een mogelijk conflict wordt verwezen naar het schoolreglement.
raar, een ander reglement vind ik niet

Didymus
Berichten: 2061

#6 , 26 jun 2020 11:45

Gesprek vragen met de directie kan zeker geen kwaad.
"sowieso" schrijf je zo.

Franciscus
Berichten: 38583

#7 , 26 jun 2020 17:40

En die dat met een aangetekend schrijven!!!

Inazuma
Berichten: 9768
Juridisch actief: Nee
Contacteer: Website Twitter

#8 , 26 jun 2020 20:34

ik heb het al 5 keer herlezen er staat niets van in.
bij schoolreglement communicatie staat: Bij een mogelijk conflict wordt verwezen naar het schoolreglement.
raar, een ander reglement vind ik niet

https://onderwijs.vlaanderen.be/nl/oude ... f-c-attest

2kinderen
Topic Starter
Berichten: 7
Juridisch actief: Nee

#9 , 27 jun 2020 10:36

Dank u voor de info

Terug naar “Onderwijsrecht”