Afwezig op school vrijdagnamiddag voor vakantie

evgoeth
Topic Starter
Berichten: 557
Locatie: Ten zuiden van Antwerpen

Afwezig op school vrijdagnamiddag voor vakantie

#1 , 11 feb 2020 14:38

Het agentschap waar we onze vakantie aan zee hebben geboekt voor enkele dagen tijdens de krokusvakantie is open tot 18.00h om de sleutel van het appartement op te halen.
We hebben 3 schoolgaande kinderen.
We zouden hen alle 3 een halve dag thuis willen houden op deze vrijdagnamiddag.
Twee zitten in het middelbaar onderwijs, eentje in het lager. Geen probleemstudenten met goeie punten.

Het is de eerste keer dat ik dit doe en als ik dit op het internet zie dan moet ik voor speciale persoonlijke omstandigheden voorafgaand toestemming vragen aan de directie.
En wat als die nu nee zeggen? Ik wil niet riskeren pas na schooltijd te vertrekken en daar te laat aan te komen, want dan staan we daar.

Het is de eerste keer in alle jaren dat de kinderen naar school gaan dat we hiermee geconfronteerd worden.
Misschien maak ik me te veel zorgen, wat is jullie mening?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
LeenW
Berichten: 12828

#2 , 11 feb 2020 14:44

Op vakantie gaan is geen speciale afwezigheid, dat is simpelweg een ongewettigde afwezigheid. Dat wordt ook soms spijbelen genoemd. De kans op een "Nee" zal dus rond de 99% zijn.

De mogelijke sancties staan normaal gezien in het schoolreglement.

Reclame

Terug naar “Onderwijsrecht”