Gewettigd afwezig door werken

Serdna
Topic Starter
Berichten: 4
Juridisch actief: Nee

Gewettigd afwezig door werken

#1 , 28 dec 2019 21:35

Ik mag van mijn werkgever een opleiding volgen. Deze is in Syntra.

Tijdens de opleiding ga ik elke week 2 van de 3 dagen naar de les. 1 daarvan moet ik werken (dag is flexibel).
Bij sommige modules zal ik volledig aanwezig kunnen zijn en bij sommige maar 1/3.

Volgens het reglement moet men 2/3 aanwezig zijn in de lessen. Anders kan het zijn dat je examens niet mag meedoen. Maar er is ook gewettigd afwezig. En dus stel ik me de vraag:

Als ik elke keer dat ik niet kan komen door mijn werk, een briefje meebreng, worden deze dagen dan niet meegeteld in afwezig zijn?

Het tekstje dat ik online vond van de school is als volgt (letterlijk overgeschreven):

Je moet minstens 2/3 van de lestijd aanwezig zijn per module.
Je bent enkel gewettigd afwezig met een doktersattest, attest van de werkgever, klein verlet. Dit attest moet binnen de week bezorgen aan het secretariaat. Ben je onvoldoende afwezig dan kan je toegang tot het examen geweigerd worden. Bij teveel afwezigheden wordt de retentieprocedure opgestart.


Alvast bedankt.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
LeenW
Berichten: 12813

#2 , 28 dec 2019 21:52

Dit is klein verlet:

http://www.werk.belgie.be/detailA_Z.aspx?id=30568

Ik zou denken dat u verlof moet nemen.

Reclame

Terug naar “Onderwijsrecht”