Betalen voor schooluitstap zonder deelname

Ferredp
Topic Starter
Berichten: 3
Juridisch actief: Nee

Betalen voor schooluitstap zonder deelname

#1 , 27 nov 2019 21:24

Er staat een schooluitstap gepland voor 28/11. Mijn kind kan hier wegens ziekte niet aan deelnemen (gewettigd met doktersattest van 27/11). Dit is meteen doorgestuurd naar de begeleidende leerkracht nu word er toch een bijdrage van €25 gevraagd omdat dit een verplichte uitstap is.

Is dit gerechtvaardigd ? Moet ik dit betalen ?

Alvast bedankt 😉!

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Oude Belg
Berichten: 3192

#2 , 27 nov 2019 22:52

Waarschijnlijk diende dat geld voor bus, inkomgeld,... Vindt u dat de andere leerlingen dat moeten betalen omdat uw dochter, vlak voor de activiteit, opzegde?
Waarom geen aangetekende zending als dat nodig is? "Ik heb geappt, gebeld, gezegd, gemaild, facegeboekt, met krijt op het voetpad geschreven.... " Neem pen en papier en schrijf!

Ferredp
Topic Starter
Berichten: 3
Juridisch actief: Nee

#3 , 28 nov 2019 11:51

Neen Tuurlijk moeten de andere leerlingen hier niet voor opdraaien. Maar normaal zou de school eventuele afwezigen moeten incalculeren...

Reclame

dako
Berichten: 333

#4 , 28 nov 2019 14:58

Neen Tuurlijk moeten de andere leerlingen hier niet voor opdraaien. Maar normaal zou de school eventuele afwezigen moeten incalculeren...
Ik denk dat je het ook niet zou apprecieren als je kind niet mee zou kunnen omdat de bus vol zit en je als reden krijgt dat de "2 ingecalculeerde zieken" toch aanwezig blijken te zijn...

LeenW
Berichten: 12826

#5 , 28 nov 2019 15:04

Het is niet de fout van de school dat uw kind ziek valt. Als er reeds kosten gemaakt zijn, hebben zij het recht deze aan te rekenen.

Terug naar “Onderwijsrecht”