Beroep tegen studievoortgangsbeslissing

Rdcgirl
Topic Starter
Berichten: 7
Juridisch actief: Nee

Beroep tegen studievoortgangsbeslissing

#1 , 11 sep 2019 12:39

Hallo, ik ben studente aan de universiteit met bindende voorwaarden. Deze voorwaarden houden in dat ik 75% van de opgenomen studiepunten haal en erdoor ben voor vakken die ik voor een tweede keer opneem. Wie in uitzonderlijke omstandigheden is kan een gemotiveerd dossier indienen voor aanvang van de examens waarin je kan verklaren waarom jouw prestaties laag waren het afgelopen jaar.
Ik heb dit dossier echter niet ingediend omdat ik moeilijk kon bewijzen waarom mijn punten slecht waren. (Depressie & famillieproblemen). Daarnaast leek het mij ook niet nodig want ik wist dat ik die 75% kon halen.
Twee dagen na de deadline voor het dossier verloor ik een oude vriend. We hadden al enkele jaren geen contact gehad en ik had nooit gedacht dat zijn dood mij zohard zou raken. Mijn examens gingen niet zoals ik wou dat het ging en behaalde 72% van de studiepunten en kan me dus volgend jaar niet herinschrijven voor die opleiding.
Ik kan echter wel (intern) in beroep gaan tegen deze studievoortgangsbeslissing.
Wat voor bewijsstukken kan ik inleveren om aan te tonen dat ik wel degelijk een vriend ben verloren & dat dit invloed had op mijn prestaties? - een overlijdensakte van de gemeente is al geen optie omdat er geen bloedsverwantschap is.

Ik kan al het juridisch advies gebruiken om dit beroep in te dienen.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
LennieK
Berichten: 1862
Juridisch actief: Nee

#2 , 11 sep 2019 13:25

De rouwbrief?

WP002
Berichten: 1479

#3 , 11 sep 2019 15:42

Vraag bovendien aan de commissie om persoonlijk gehoord te worden.

Reclame

Rdcgirl
Topic Starter
Berichten: 7
Juridisch actief: Nee

#4 , 11 sep 2019 16:32

De rouwbrief?
Ja die heb ik ook als bewijs vergeten te vermelden sorry,

Is een rouwbrief genoeg als bewijs?

Rdcgirl
Topic Starter
Berichten: 7
Juridisch actief: Nee

#5 , 11 sep 2019 16:33

Vraag bovendien aan de commissie om persoonlijk gehoord te worden.
Ja zal ik zeker doen, maar ik moet eerst beroep indienen vooraleer ik word gehoord

Terug naar “Onderwijsrecht”