Onderwijsinspectie Einde 4de middelbaar

Jordan571
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

Onderwijsinspectie Einde 4de middelbaar

#1 , 20 jun 2019 20:04

Ik ben een ASO student in het 4de middelbaar, en begin dit jaar kregen ik en nog 2 klasgenoten de taak om notitie's, taken en toetsen bij te houden voor op het eind van het jaar af te geven. Hierbij werd echter niet verdere informatie bijgegeven dus ik heb nog enkele vraagjes.

1) Ik heb ongeveer 90% van mijn schriftelijke taken weten bij te houden. Is dit genoeg?

2) Mag ik bepaalde notitie's of bundeltjes die ik ben kwijtgeraakt bij klasgenoten lenen? Men zegt van wel maar ik ben niet zeker.

3) Kijken ze hier nauw naar, want uiteraard over een heel jaar schrijf ik ook niet alles op wat er in de les gezegd word en ben ik af en toe afwezig. Dus gaan ze nauw kijken op enkele pagina's die niet ingevuld zouden zijn in een cursus?

Alvast bedankt!

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Blaatpraat
Berichten: 3793

#2 , 21 jun 2019 22:27

Dit is vooral van belang om, in het geval van controle, te zien of de school wel alles dat ze moeten geven van leerstof gegeven is.
Omdat niet iedereen alles kan bijhouden, is men verplicht om minstens 3 leerlingen dit te laten doen.

Volgens mij geen enkel probleem met hetgeen jij voorstelt alvast, ze hebben nog 2 andere leerlingen in je studierichting die dit ook moeten doen om de gaten in jouw werk te kunnen opvullen.

Oude Belg
Berichten: 3192

#3 , 23 jun 2019 07:42

De onderwijsinspectie controleert de school, niet de leerlingen. U kan dus ook niet gesanctioneerd worden.
Waarom geen aangetekende zending als dat nodig is? "Ik heb geappt, gebeld, gezegd, gemaild, facegeboekt, met krijt op het voetpad geschreven.... " Neem pen en papier en schrijf!

Reclame

Terug naar “Onderwijsrecht”