Spelling

dieke
Berichten: 1299

#16 , 18 jul 2009 22:55

PS: laat de talloze edits in mijn posts op dit forum en andere er getuige van zijn dat ik de "strijdt" met dt nog niet heb opgegeven... :twisted:
Pssst... laat mij je dan voorzichtig even vertellen dat die strijd naar mijn bescheiden mening voor een klein stukje mede te wijten is aan al die cursussen, brieven en co. die ik zie passeren in de school waar ik werk. Over c's en k's en co. zal je mij ook zeker niet weten mierenneuken. Sinds ik zelf alleen nog Engels geef, durf ik grif toegeven dat ik zelfs geregeld www.woordenlijst.org moet raadplegen voor zulke dingen. Maar d/t... ik kan er bijna een boek mee vullen hoor, met fouten die ik daartegen al ben tegengekomen in de communicatie naar studenten toe! Raken die studenten daardoor minder wijs uit de cursus mechanica? Nee, tuurlijk niet. Maar probeer diezelfde studenten tegelijkertijd maar eens wijs te maken dat het toch wel erg belangrijk is om zo correct mogelijk te spellen, voor hun latere carrière. Zelfs stellen dat het belangrijk is voor een sollicitatiebrief, lijkt nogal belachelijk als je ziet dat zelfs de directie zich durft bezondigen aan d/t in hun briefwisseling.

Reclame

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding

Terug naar “Onderwijsrecht”