Dat u als leerkracht de GSM afneemt (lees: vraagt af te geven, of de klas te verlaten) heb ik geen probleem mee. Dat deze voor de rest van de dag wordt achtergehouden ook niet. Zelfs bijkomende tuchtmaatregelen (bv dagen erna GSM telkens voor de dag afgeven, strafstudie indien men hier ongepast op reageert, ...) zijn hier op zijn plaats. Maar zodra de lessen stoppen, en de leerling naar huis gaat, dient u deze terug te geven.Als lesgever wil ik toch eens de volgende vraag stellen: kan u mij één reden geven waarom u tijdens de les bereikbaar zou moeten zijn? En aanvullend, maar dat is een meer retorische vraag: ziet u niet in dat dit ronduit onbeschoft is tegenover de leerkracht die een poging doet u iets bij te brengen?
Dit is waar deze thread over gaat, niet over hoe een leerling in de klas zich dient te gedragen. Blijf alstublieft bij het onderwerp, zoals beschreven staat in de forumregels (die u ongetwijfeld gelezen heeft, het zou namelijk onbeschoft zijn om te verwachten dat iemand de regels die u oplegt naleeft, maar zelf meent dat dit omgekeerd niet voor u van toepassing is).