Van TSO naar ASO

student24
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

Van TSO naar ASO

#1 , 07 sep 2022 16:35

Hey!

Ik zit nu in een vreemde situatie en weet niet wat ik er aan moet doen.
Aan het einde van mijn tweede jaar in het middelbaar, ASO kreeg ik een B-attest.
Ik mocht wel doorgaan naar het volgende jaar maar niet meer in de ASO richtingen
dus ben ik overgestapt naar TSO.
Ik heb een jaar in TSO gezeten en haalde opnieuw een B-attest.
Ik mocht deze keer kiezen of ik naar BSO wou zonder mijn jaar over te doen of mijn jaar overdoen in TSO,KSO of ASO.
Ik was toen opnieuw ingeschreven bij mijn oude ASO school en wou daar mijn jaar opnieuw doen.
Daar werd ik verteld door de directeur dat ik niet in ASO mag blijven zitten omdat ik al een B attest kreeg in deze school.
Ze vertellen mij nu, na mijn inschrijving en nadat ik mijn boeken ontvangen heb dat ik mijn jaar hier niet opnieuw mag doen.
Ik heb geen idee wat ik moet doen.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
basejumper
Berichten: 4621
Locatie: Diest

#2 , 07 sep 2022 21:04

Beste

Dat gaat niet lukken natuurlijk. Je gaat van tweede ASO naar derde TSO. Je buist en denkt nu derde ASO te kunnen doen terwijl die stap al door een eerdere clausulering uitgesloten was. De keuze NAAR ASO is er enkel voor leerlingen met A attest na tweede jaar. Als je toch de weg naar ASO wil openen zal je de clausulering moeten wegwerken door het tweede jaar ASO met succes opnieuw af te leggen.
Deze regel zal ook gelden als je je in andere scholen aanbiedt. Deze gaan je attest vragen na 2 jaar.
Uit zelfbeheersing groeit de Kracht.
Zelfkennis brengt ons tot Wijsheid.
Zelfvervolmaking leidt ons tot Schoonheid.

Reclame

Terug naar “Onderwijsrecht”