Ik weet niet wat ik moet doen.
Om dit verhaal zo kort mogelijk te schetsen;
Ik ben een gehandicapte moeder van 2 kinderen en leef van mijn invaliditeitsuitkering.
Ik heb mijn lager in BO gedaan later gewoon onderwijs.
Mij oudste dochter hebben ze laten zitten in 2 de kleuterklas omdat ze hun woorden;
Ze is klein, verlegen, ze moet met haar jaar meegaan (ze is van januari) ik argumenteerde toen dat ze haar naam van 8 letter kan schrijven en heel alfabet van buiten kent dan was hun antwoord dat 3de kleuterklas vol is en er mogen niet meer dan 25 in de klas en ze waren al te groot.
Mijn fout dat ik toen niet monding genoeg was om ervoor te vechten.
Mijn dochter is dan wel in de kangoeroe klas terecht gekomen.
Nu is er een andere situatie maar ik voel een patroon aankomen.
De school wilt mijn jongste kind niet naar 1ste laten gaan.
Nadat mijn moeder 2 jaar geleden gestorven was, begon mijn zoon geen vooruitgang te boeken op school, op taalvlak en vingervaardigheden begon hij enorm achterstaan. Hij was altijd al een druk kind volgens de school.
Op vraag van school ben heb ik hem laten testen, waaruit bleek dat hij logo en kine zeker nodig had.
Met school hebben we logo en kine kunnen regelen die op school zelf komt, ook kreeg hij gon vorig jaar dat de school regelde.
Hij had in een half jaar tijd enorm vooruitgang geboekt maar de school vond hem te druk en zijn werkhouding was niet goed.
Ze hadden in december mij gezegd ze hem liever naar type 8 willen sturen volgend jaar waar ik totaal niet met akkoord ging.
Naar lang gesprek met 5 mensen voor mijn neus die precies mij echt wouden duidelijk maken dat ze mijn zoon liever niet op hun school wouden hebben heb ik ze met heel veel moeite kunnen overtuigen dat ze op eind van het schooljaar hem nog is evalueren of hij brugklas of toch naar 1ste kan.
ik heb hem ook 2de helft van het jaar naar een psycholoog gestuurd voor zijn werkhouding want hij kan zich niet lang op iets concentreren.
Dit allemaal privé. ben sinds april 2013 op een lijst voor een revalidatiecentrum. er werd nog voor eind schooljaar een taaltest uitgevoerd waaruit blijkt dat hij geen achterstand heeft maar vanwege werkhouding en concentratie is deze test uitgevoerd in 3 x 30 min ipv 1 uur en half aan 1 stuk.
Ik moet nog met school praten en op eind schooljaar hebben ze mij enkel gemaild dat ze nog dat gesprek wilden hebben maar omdat de vakantie begonnen is zal dit pas eind vakantie zijn.
Ondertussen heb ik gebeld maar omdat niemand van die situatie weet heeft moet ik wachten tot zij mij contacteren. Ik vrees dat dat 1ste september gaat zijn en ze weer gaan zeggen er is geen plaats is en niet voldoende middelen zijn om mijn kind de nodige ondersteuning te geven.
Wat kan ik eraan doen om mijn kind gelijke kansen te geven.