Ik heb een vak wat me erg zorgen baart en heb het gevoel dat ik binnen de hogeschool geen gehoor vindt. Wat zijn mijn mogelijkheden om hier verder iets aan te doen?
1ste jaar had ik het vak opgenomen in mijn traject, maar heb het uiteindelijk niet meegedaan wegens een te zwaar programma (in combinatie met de andere vakken).
Het vak kon niet meer geschrapt worden wegens grensdata overschreden.
Het jaar daarop heb ik het vak wel opgenomen, maar gedurende het academiejaar liep het flagrant mis. Ik heb herhaaldelijk aan de alarmbel getrokken en medegedeeld dat het niet zou lukken. Ik kreeg destijds het antwoord dat het allemaal wel zou lukken en ik me niet druk moest maken. Ik heb meerdere malen naar begeleidende maatregelen gevraagd. Toen in de laatste maanden van de duur van dit vak veel afwezigheden haalde door een burn-out veroorzaak door verscheidene problemen die ik meerdere malen had aangekaart, kwam er gedurende de laatste 3 weken een toegeving van het departement, maar ook met een hele hoop onhaalbare voorwaarde en een verplichting tot het inlichten van mijn medeleerlingen betreffende mijn medische dossier, om van zulke voorwaarden te kunnen genieten. Al bij al was het een maat voor niets, daar die regelgeving veel te laat is doorgevoerd en er door de achterstand die reeds opgelopen was geen oplossing meer kon dienen.
Nu ben ik aan het trissen, heb voorwaarden opgelegd gekregen, maar men maakt het mij praktisch onmogelijk om aan die voorwaarden te voldoen. Ik ben gedoemd om te falen. De school heeft hier geen oren naar. Wat kan ik hieraan doen? Ik wil mijn diploma voor 1 probleemvak niet verspelen. Dit is voor mij een zeer prangende situatie.
P.s. Ik zit in mijn laatste jaar professionele bachelor en heb nu nog 2 vakken, waarvan ik voor 1 vak geen probleem zie naar de examens toe, die nu in november plaatsvinden. Voor dit ander vak is het een ramp. Kan men mij hiervoor effectief mijn diploma ontzeggen?
Ik onderneem liever nu actie dan weeral te moeten wachten tot de school beseft dat we niet goed bezig zijn....