Paarden mest

willyboy
Topic Starter
Berichten: 897

Paarden mest

#1 , 17 nov 2018 21:36

De aan mij grenzende grond is een weide . De weide is verband met open gracht aan de straatkant . Het gaat over nitraat vervuiling .
Er staat daar een paard en een pony op welke een kruiwagen mest geeft per dag geven
De huurder verzameld dat mest op 5meter van deze gracht . Hijzelf woont verder weg .
Elk jaar maakt hij stront bedden (2meter breed en 5 meter lang) Hij bedekt dit met enkele cm aarde . Dit is al 10j zo .
Elk jaar komt op minder dan 100m2 ...rond 50kg mest dit x 365 dagen .Dus een 18 ton op 1 plaats op 3meter van een open waterloop .
Nu stel ik vast dat tussen 15 nov en 15 jan geen mest op een veld mag liggen .
Waar dien ik klacht in ? Bij wie ?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#2 , 17 nov 2018 21:55

Bij de milieu ambtenaar !
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Thomas Morus
Berichten: 5926
Juridisch actief: Nee
Locatie: Utopia

#3 , 17 nov 2018 21:57

"Nu stel ik vast dat tussen 15 nov en 15 jan geen mest op een veld mag liggen ."

Die regel is mij onbekend.

Wel geldt als voorwaarde om geen milieuvergunning te moeten aanvragen:

-De opslag gebeurt op de akker.‡ Deze opslag bevindt zich in agrarisch gebied.‡
-De mest is bedoeld om uit te spreiden op de akker waarop hij zich bevindt.‡
-Deze opslag duurt niet langer dan 3 maanden.‡
-De volgende minimumafstanden worden gerespecteerd: ‡ de afstand tot de perceelsgrens en oppervlaktewater bedraagt tenminste 10 m;‡ de afstand tot de woning van derden bedraagt tenminste 100 m.‡

Wijzelf passen dit toe. Maar laten wel om de drie maanden de mesthoop ophalen door een bedrijf ipv
uit te spreiden.
WIJSHEID IS EEN VERHEFFENDE VORM VAN INTELLIGENTIE

Reclame

Terug naar “Milieurecht”