Slijpen in mijn muur

Desamber heidi
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

Slijpen in mijn muur

#1 , 16 okt 2018 20:55

Hallo, mijn gebuur bouwt aan tegen mijn muur . Ze gingen niet aan mijn muur komen . Gewoon isolatie tegen mijn muur zetten , en een snelbouw steen ervoor. Wat gebeurt er ze slijpen 2 gleuven in mijn gevel , in begin van mijn façade , en in midden , de sterkte is uit mijn voorgevel.Kan dit zomaar ? Ik klaag bij de aannemer en gebuur , ik zeg dan moeten jullie overname doen . Volgens hen is dat niet waar . Ze gaan ook nog slijpen in mijn muur om lood in te steken ,voor hun dak . Ik heb daar geen toestemming voor gegeven . Ik was weg naar men werk , en dat was allemaal gebeurt tegen dat ik thuis kwam . Kunnen jullie mij raad geven M.V.G

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
mava105
Berichten: 22255
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#2 , 17 okt 2018 09:18

Waarvoor moeten die 2 sleuven in uw muur dan wel dienen? Als ze constructief zijn, voor het verankeren van hun muren bvb, moeten ze een overname betalen . Voor de waterdichting aan het dak is dat niet nodig, alhoewel er tegenwoordig systemen zijn waar niet moet ingeslepen worden.

eylis
Berichten: 8837

#3 , 17 okt 2018 14:30

Dicht de sleuven opnieuw en stuur een AS met een ingebrekestelling dat gezien de buur uw eigendom heeft beschadigd er klacht neergelegd zal worden vanaf elke volgende illegale ingreep op uw eigendom.

Reclame

Franciscus
Berichten: 38583

#4 , 17 okt 2018 14:40

Verzekeringen in kennis stellen.
Politie ter plaatse vragen wegens opzettelijke beschadigingen van stedelijke afsluitingen.
Bouwovertreding stilleggen van werk.
Via verzekering mogelijk GDW voor vaststellingen.

Desamber heidi
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

#5 , 18 okt 2018 05:47

Hallo , de gleuven waar zogezegd voor vocht . Wel raar dat de gleuven aan begin mijn huis zijn en einde , waar de bouw begin en eindigt . Is nu al gedicht met isolatie ,hoewel ze verwittigd geweest zijn dat ze moesten wachten tot overleg . Ook laten vaststellen door politie . Grt

jefke007
Berichten: 1812

#6 , 20 okt 2018 20:44

Met zo een toekomstige buren mag je "blij" zijn.

Zodra ze aan je muren komen ,moeten ze in feite de helft van je muur overnemen ( betalen )

mava105
Berichten: 22255
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#7 , 21 okt 2018 09:39

Zijn het horizontale of verticale gleuven? Indien verticaal denk ik dat deze zullen dienen voor versteviging en als verankering van hun voor en achtergevel. In dat geval moeten zij uw muur voor de helft overnemen. Indien ze die nu reeds met isolatie hebben opgevuld en dus waarschijnlijk niet zullen gebruiken, is dit een serieuze verzwakking van uw gevel. Die gleuven dienen terug opgevuld te worden met cementmortel. Aangetekend aanschrijven en dreigen met VR indien niet uitgevoerd tegen xx/xx/xxxx.

Terug naar “Milieurecht”