aquafin

delamalle-renaat
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

aquafin

#1 , 05 okt 2018 08:47

hallo
eind juni heeft aquafin de werken hier beëindigd , ze hebben verzinkputten plus de nodige buizen (door hen als colector genoemd maar is geen colector ) in onze tuin geplaatst (groote betonnen bunker)
het volgende is er gebeurt , er werd onze tuingrond uitgegraven en weg gevoerd en eenmaal de werken gedaan andere grond terug geplaatst grond met gemalen beton in en weet ik nog wat allemaal (geen tuin aarde maar afbraak gemengd met aarde vermoed ik)
nu heb ik aan aquafin gevraagd om de attesten van deze grond die zij hebben gebracht te krijgen voor later geen discussie te hebben als hij blijkt vervuild te zijn en niet ik of mijn kinderen dan zullen moeten in staan voor de sanering kosten
aquafin zijn bemiddelaar lachte gewoon met mij en zij het te zullen vragen maar dat deze niet bestaan en dat het wel degelijk mijn grond is die ze hebben teruggeplaatst , maar iedereen kan gewoon zien aan het kleur verschil en de stofvorm plus het vuil dat er allemaal in zit dat dit niet het geval is
kan ik hier iets mee ?ik wil die attesten hebben of kan ik ergens vragen om een onafhankelijke firma mijn grond nu te laten testen op hen kosten indien deze attesten niet geleverd worden
dit is nu maar een deeltje van wat hier allemaal gebeurt is ik kan een boek schrijven maar dit is voor mij het belangrijkste , ik wil later niet voor onoverkomelijke kosten komen te staan of mijn kinderen ook niet indien deze woning zou verkocht worden
mvg
delamalle renaat

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
mava105
Berichten: 22254
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#2 , 05 okt 2018 09:33

Kleinere hoeveelheden aanvulgrond moeten niet van een grondbank komen, en hebben dus geen attest. Je zal het moeten bewijzen mits een grondanalyse te laten uitvoeren en eventueel een gerechtelijke procedure voor een rechtbank

Reclame

Terug naar “Milieurecht”