EPC

EPC

da vinci marleen
Topic Starter
Berichten: 5
Juridisch actief: Nee

EPC

#1 , 25 aug 2018 18:13

Wij hebben een appartement gekocht en het EPC is 48, nu het appartement naast ons is juist hetzelfde van oppervlakte en van indeling dus volledig hetzelfde en daar is het EPC 42 hoe kan dit nochtans identiek hetzelfde

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
mava105
Berichten: 22254
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#2 , 25 aug 2018 18:30

Hangt af van de inspecteur die het heeft opgemaakt Geen grotere zwendel en geldklopperij in de Immowereld dat het EPC.
Had een paar jaar geleden zelf een EPC aangevraagd voor een appartement van mij. Dat was volgens mij te hoog en heb dan een andere gevraagd aan een andere opsteller. Was wel 20 % lager en nog voor minder geld.

wanton
Berichten: 9891
Locatie: HEIST , bij-den-berg

#3 , 25 aug 2018 18:41

Verschil tussen 42 en 48 is ook moeilijk te meten.
Ik heb gisteren gezien , ik ken morgen!
Toet-anch-Amon

Reclame

da vinci marleen
Topic Starter
Berichten: 5
Juridisch actief: Nee

#4 , 25 aug 2018 18:43

Ik ga daar maandag toch eens verder mee, bedankt iedereen

bosprocureur
Berichten: 6853

#5 , 25 aug 2018 18:44

Kan bv al liggen aan een miniem verschil in oppervlakte glas van de ramen, bv in het ene appartement een kipraam (iets minder glas) dan in het andere, misschien een andere richting tov de zon...., boven of onder een minder geïsoleerd deel (inkom, garage, kelder ...)

Voor de rest volledig akkoord met wat mava105 zegt :evil: :evil:

da vinci marleen
Topic Starter
Berichten: 5
Juridisch actief: Nee

#6 , 26 aug 2018 10:43

nee kan niet, het zijn identiek 2 dezelfde nieuwbouwappartementen naast elkaar in zelfde 12 appartementsblok. 2 verdiepen: gelijkvloers 4 appartementen, 1ste verdiep ook 4 en tweede verdiep ook 4. Wij hadden nog de keuze op het eerste verdiep van 2 appartementen met 2 slaapkamers die identiek waren, en hebben het ene genomen, maar het andere had niets van verschil. De andere appartementen hebben wel 3 slaapkamers en hebben ook een EPC van 48 , waar ligt dan het verschil, want zij hebben 1 slaapkamer meer. Onze grondlasten zijn gelijk( de 2 appartementen) en ook de verdeling in duizensten elk 64/1000 sten

Thomas Morus
Berichten: 5916
Juridisch actief: Nee
Locatie: Utopia

#7 , 26 aug 2018 11:55

nee kan niet, het zijn identiek 2 dezelfde nieuwbouwappartementen naast elkaar in zelfde 12 appartementsblok

Die twee zijn appartementen zijn niet identiek. Want ze zijn elkaars spiegelbeeld en derhalve is hun ligging, ten opzichte van het noorden gezien, anders.
Verder heeft EPC niets te maken met kadastraal inkomen of aandelen in de gemene kosten.
WIJSHEID IS EEN VERHEFFENDE VORM VAN INTELLIGENTIE

Terug naar “Milieurecht”