Vrachtwagens in woonzone

Sagrantino
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

Vrachtwagens in woonzone

#1 , 16 aug 2018 20:33

Beste moderator en forumleden,

In onze straat (woonzone) is sedert korte tijd een failliet dakwekersbedrijf met aanpalende hangar (waarvan de stedenbouwkunde vergunning oké is), gekocht door een transportbedrijf. Desbetreffend bedrijf heeft melding gemaakt bij de gemeente en hiervoor ook een milieu 3 vergunning verkregen. Opleggers met trekker komen gewoon tanken op alle tijdstippen van de dag. Zeecontainers staan dubbelgestapeld op elkaar op 20 meter van onze woningen...enz.Tankinstallatie 15000 lit. is wetmatig vernieuwd. Vooral geluidsoverlast, geur en trillingshinder ergert ons. Wij grenzen met onze verkaveling aan desbetreffend gescheiden door fietspad. Het bedrijf valt jammer genoeg buiten de verkaveling.
Een gesprek met de burgemeester levert weinig concreets op, buiten dat hij gaat praten met de bedrijfleider.
Blijkbaar ligt heel de milieu kwestie bij de gemeente volgens de provinciale milieudienst,en het 7,5 ton verbod uitgez. laden en lossen is blijkbaar ook voor interpretatie vatbaar vermits zij daar moeten zijn om diverse redenen: tanken, lo en la, trailers wisselen etc. Ook een garage voor onderhoud is toegestaan volgens de uitgereikte vergunning 3. Nochtans is er straat en voetpadschade en ligt deze straat op weg naar een vrije basisschool....ik snap er niks meer van, een voor ons omvangrijk milieubelastend bedrijf is er blijkbaar vanaf met een gewone melding bij de gemeente.
Maak ik hier een kans om tegen gemeente en/of bedrijf gerechtelijke stappen te ondernemen ???
Ik vermoed dat dit een zéér complex kluwen wordt zonder einde.

Dank bij voorbaat

Sagrantino

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
mava105
Berichten: 22254
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#2 , 17 aug 2018 09:04

Stem in oktober op een andere burgemeester.

Sagrantino
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

#3 , 17 aug 2018 10:08

Mava,
En daarmee is heel de kwestie opgelost zeker

Reclame

Oude Belg
Berichten: 3192

#4 , 17 aug 2018 10:28

Mava,
En daarmee is heel de kwestie opgelost zeker
Natuurlijk niet, maar juridisch is er, zoals blijkt uit uw openingspost, niets aan te doen. Daar ligt de oplossing dus niet. Een ander gemeentebestuur is misschien een oplossing, of een infovergadering van buurtbewoners (met uitnodiging van de pers, uiteraard).
Waarom geen aangetekende zending als dat nodig is? "Ik heb geappt, gebeld, gezegd, gemaild, facegeboekt, met krijt op het voetpad geschreven.... " Neem pen en papier en schrijf!

Terug naar “Milieurecht”