Ophoging terrein

janjens
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

Ophoging terrein

#1 , 26 jun 2018 15:20

We hebben een bouwgrond gekocht, maar die ligt achter 2 bestaande woningen met een erfdienstbaarheid.
Vanop de straat naar ons perceel toe gaat het lichtjes naar beneden, verschil van 1m
Nu zou ik graag men terrein minstens een halve m ophogen daar ik anders niet weg kan met men afwateringen naar de riool toe.
Daarvoor zou ik langs 1 kant 20m keermuur willen zetten van max 0.5m.
Hebben we daar een vergunning voor nodig? zoja kan die dan om een of andere reden gewigerd worden?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
LennieK
Berichten: 1858
Juridisch actief: Nee

#2 , 26 jun 2018 15:24

Ja, die heb je nodig.

En ja, dat kan geweigerd worden. Of men kan voorwaarden opleggen (bv naar afwatering of keermuren)

Informeer u bij de dienst omgeving. Het is niet eenvoudig om een correct ophogingsplan te tekenen (op verschillende punten op jouw kaart zal het hoogteverschil met het maaiveld moeten opgemeten staan)

LennieK
Berichten: 1858
Juridisch actief: Nee

#3 , 26 jun 2018 15:36

Zie ook hier https://www.omgevingsloketvlaanderen.be/reliefwijziging

Opgelet: de vrijstelling van vergunning geldt enkel als de werken mogen uitgevoerd worden volgens de geldende voorschriften op jouw lot (rup, bpa, verkaveling...)

Je zal dus sowieso eerst moeten informeren of het mag, en ten tweede of het al dan niet vergunningsplichtig is.

Reclame

mava105
Berichten: 22255
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#4 , 26 jun 2018 16:20

waarschijnlijk zal dan ook het niveau van die servitudeweg moeten worden opgehoogd, hoe kan je anders uw buizen onder de grond leggen. Je zal dus ook toestemming moeten hebben van die eigenaar.

Terug naar “Milieurecht”