Wat mag in de tuin begraven worden?

RestUnknown
Topic Starter
Berichten: 28

Wat mag in de tuin begraven worden?

#1 , 21 jun 2018 16:32

Geen idee of dit het juiste subforum is, maar wat mag in de tuin allemaal begraven worden?

Wij hebben bijvoorbeeld een tuinhuis dat we gaan afbreken en een redelijke fundering heeft. We zouden dan in die put wat zaken willen werpen (tuinafval, wat overschot van stenen, het ijzer dat in de beton zat...).

Wat mag en wat niet?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
ChristophePaus
Berichten: 453
Juridisch actief: Nee

#2 , 21 jun 2018 17:01

Ik vraag me af waarom je de fundering zou willen uitbreken om die daarna toch weer te begraven???

RestUnknown
Topic Starter
Berichten: 28

#3 , 21 jun 2018 17:06

Lopen bepaalde leidingen door die verwijderd en heraangelegd moeten worden om geen verlies te hebben. Dus er moet sowieso gegraven worden.

Reclame

lukasi
Berichten: 1139

#4 , 24 jun 2018 08:33

Wordt aanzien als illegaal storten.... als er natuurlijk een klacht wordt ingediend.

Maar buiten dat, het is niet verstandig om een fundering op te bouwen met materialen waar je de druksterkte niet van kent.
Bijkomende punten die invloed hebben:
Tuinafval is organisch materiaal en zal volledig wegrotten waardoor holtes ontstaan.
Bakstenen verpulveren door de dooi vorstcyclus en veroorzaakt verzakingen.
betonijzer dat niet afgeschermd is door een betonmantel roesten weg ( holtes) en kunnen roestsporen veroorzaken in betegeling.

RestUnknown
Topic Starter
Berichten: 28

#5 , 26 jun 2018 14:56

Dus tuinafval mag eigenlijk ook niet, gezien dat uiteindelijk toch volledig wegrot? Dat plastic enzo niet mag, versta ik wel. Ijzer dan weer niet omdat funderingen onder huizen vol steekt.

Terug naar “Milieurecht”