windmolens

boeman
Topic Starter
Berichten: 24
Juridisch actief: Nee

windmolens

#1 , 17 jun 2018 12:25

ik zoek me suf in vlarem en andere sites op het net maar zie door de bomen het bos niet meer

vraag 1 kan men in een openlandschap-polder - waar geen enkele mast ,of iets dergelijk te vinden is windmolens zetten ? is dit geen landschapsvervuiling? er is al niet veel open ruimte meer in Vlaanderen. hoever moeten ze van onze woningen af blijven?

vraag2 wie vergoed de waardevermindering van onze huizen en hoe wordt dat vastgesteld ?

vraag 3 hoe moeten we bezwaar aantekenen tegen de bouw ervan en hoe verloopt de procedure?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
LeenW
Berichten: 12828

#2 , 17 jun 2018 12:38

1) Ja, mits vergunningen. België heeft windmolens nodig om aan de klimaatdoelstellingen te voldoen. Polderlandschappen hebben normaal veel wind en zijn dus ideaal.

2) Niemand, zolang alles binnen de decibelnormen en de slagschaduwnormen blijft. De waardevermindering is ook minder dan eigenaars denken.

3) Het beste lijkt mij een actiegroep buurtbewoners op te richten en samen te leggen voor een deskundige advocaat aan te stellen.

eylis
Berichten: 8840

#3 , 17 jun 2018 15:00

Even in de marge: ik wist niet dat de plaatsing van een windmolen werkelijk waardevermindering van een onroerend goed veroorzaakte. In mijn buurt staat er ook één. Wij hebben daar op generlei vlak last van. Soms hoor je 'm bij een bepaalde windrichting wel wat suizen. Maar dat is peanuts vergelelen met het gedonder van de zware vrachtwagens die soms veel te snel door het dorp razen.....En aan de molen zien we vanuit welke kant de wind waait :-) Voor de rest kan ik me niet indenken dat windmolens foutief en irregulier ingeplant worden. Ik denk dat de ondernemers van deze energieleveranciers wel uitkijken dat ze de letter van de wet correct opvolgen...

Reclame

Terug naar “Milieurecht”