Wat mag ik bouwen op mijn bosgrond

Kenviking
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

Wat mag ik bouwen op mijn bosgrond

#1 , 01 jun 2018 17:58

Hallo,ik heb een vraag over bosgebied,ik heb het zelfstandig statuut en ik wil een bos kopen om er een speeltuin uit te baten (zonder bomen te kappen)met een gelegenheid om iets te drinken en te eten,kan ik dit doen?
Met vriendelijke groeten Ken

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding

Sirkii
Berichten: 5396

#3 , 01 jun 2018 19:58

Op bosgrond mag je niet bouwen. Zo eenvoudig kan een antwoord zijn. Waarom denk je dat bosgrond verandert van eigenaar voor een paar euro per vierkante meter ?

Wat jij nodig hebt voor je project is als recreatiegebied ingekleurd bos en dan moet je nog goed eerst bij stedebouw informeren wat kan en niet kan.

Mijn schoonvader zaliger heeft begin de jaren 60 bouwgrond gekocht doch de opmaak van (denk ik)de eerste versie van de kadasterplannen hebben zijn bouwdroom doorkruist. t Werd bosgrond en een financiële klap en er is nooit een eerste steen gelegd geweest. De plannen van het huis heb ik als souvenir bijgehouden ;-). t Zou een mooie woning geworden zijn ;-) En dat bijna 60 jaar geleden toen (bijna) alles nog mogelijk was in Belgenland.

Wij hebben het stuk bos dan maar cadeau gedaan aan Natuurpunt en zo draait de wereld verder rond.

Reclame

Terug naar “Milieurecht”