frituurolie als brandstof auto

jef007
Topic Starter
Berichten: 1679

Re: frituurolie als brandstof auto

#16 , 17 okt 2017 17:40

het gaat inderdaad om afgelaten frituurolie , zowel van particulieren als van frituren. Een oude dieselauto rijdt perfect met een mix van 30% frituurolie en 70% diesel. ( reeds meer dan 400.000 kms)
maar de vraag was en is nog steeds : mag dit fiscaal/accijnsgewijs ??

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#17 , 17 okt 2017 19:28

Tom neen ze doen geen zout in het vet, maar daar worden wel sate's en andere snacks gebakken in frietvet, je weet het of je weet het niet maar 99% van mijn klanten waren frituren, van Oostende tot St hubert had ik zeer veel klanten, en ik heb honderden vaten oud frietvet gezien, en inderdaat daar waren erbij met een geel kleurtje meer zeer veel met een zeer zwart kleurtje, totaal verbrand.

Zelfs bij de frietchinees opletten!!

In Belgie word er zeer weinig olie gebruikt voor frieten te bakken, meestal geraffineerd rundsvet, en op de tweede plaats palmvet wat toch het ideaal vet niet is.
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Gebruiker21
Berichten: 10787
Juridisch actief: Nee

#18 , 18 okt 2017 09:03

Tom neen ze doen geen zout in het vet, maar daar worden wel sate's en andere snacks gebakken in frietvet
Een goed frituur (tegenwoordig geen enkel frituur) doet dit niet in hetzelfde vet van de frieten!
meer zeer veel met een zeer zwart kleurtje, totaal verbrand.
Ik denk niet da te vrien van de TS dit in zijn wagen zal kappen, hoor.
In Belgie word er zeer weinig olie gebruikt voor frieten te bakken, meestal geraffineerd rundsvet, en op de tweede plaats palmvet wat toch het ideaal vet niet is.
rundsvet is geen frituurolie! Ik denk dat de topic starter het eerder over archide-olie en dit soort zaken heeft.

Afin, op zich is de discussie over wat hij al dan niet bij zijn diesel kapt niet relevant, hé. Wat hij erbij kapt, werkt overduidelijk. De vraag is over het fiscale aspect...
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

Reclame

Sirkii
Berichten: 5396

#19 , 23 okt 2017 19:59

het gaat inderdaad om afgelaten frituurolie , zowel van particulieren als van frituren. Een oude dieselauto rijdt perfect met een mix van 30% frituurolie en 70% diesel. ( reeds meer dan 400.000 kms)
maar de vraag was en is nog steeds : mag dit fiscaal/accijnsgewijs ??
Op uw vraag is hogerop reeds geantwoord: ja je moet het declareren er er accijns op betalen.

Gebruiker21
Berichten: 10787
Juridisch actief: Nee

#20 , 24 okt 2017 09:47

En hoeveel accijnsen moet je betalen op frituurolie? Waar kan je daar ergens info over vinden?
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

Terug naar “Milieurecht”