Mijn perceel uit jachtgebied laten halen

Marynissen Harry
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

Mijn perceel uit jachtgebied laten halen

#1 , 03 aug 2017 09:58

Goedemorgend

Waar of bij welke instantie moet ik zijn om ons perceel ( Kadastraal gekend onder nummer 223/D ) uit het jachtgebied te krijgen staat nu ingekleurd, ben al bij het Gemeentebestuur geweest maar daar wisten zelf nog niets welke stappen wij moeten ondernemen.

[persoonlijke gegevens offline gehaald. / webmaster]

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Bart
Beheerder
Berichten: 404
Juridisch actief: Ja

#2 , 03 aug 2017 10:36

Procedure om een jachtplan te laten wijzigen wanneer blijkt dat je perceel binnen zo'n jachtplan valt:

1. Raadpleeg of je perceel in een jachtplan valt:

- Surf naar Geopunt.be
- Klik in de rechterkolom onder de tab ‘Kaarten en plaatsen’ op ‘Natuur en milieu’, vervolgens op ‘Jacht’ en dan op ‘Jachtterreinen’.
- Controleer of je perceel binnen een jachtterrein valt. De jachtterreinen zijn groen ingekleurd.

2. Laat een jachtplan aanpassen:

Volg de procedure op de website van de Vlaamse overheid | jachtplan aanpassen of Natuur en Bos

Kort samengevat:
Wanneer je perceel in een jachtplan ligt, kan je via de arrondissementscommissaris (= een afgevaardigde van de provinciegouverneur) dat jachtplan laten wijzigen. Je zal uiteraard moeten aantonen dat je de eigenaar bent van het betrokken perceel (via de eigendomsakte of aanslagbiljet onroerende voorheffing).

Contactgegevens van die arrondissementscommissarissen:

- West-Vlaanderen | Vlaamse dienst van de Gouverneur Afdeling West-Vlaanderen Burg 3, 8000 BRUGGE | email: jacht.west-vlaanderen@vlaanderen.be | telefoon: 050 40 58 12
- Oost-Vlaanderen | Vlaamse dienst van de Gouverneur Afdeling Oost-Vlaanderen Kalandeberg 1, 9000 GENT | email: jacht.oost-vlaanderen@vlaanderen.be | telefoon: 09 267 88 26
- Antwerpen | Vlaamse dienst van de Gouverneur Afdeling - Team Jacht Lange Kievitstraat 111-113 bus 8, 2018 ANTWERPEN | email: jacht.antwerpen@vlaanderen.be | telefoon: 03 224 97 83
- Vlaams-Brabant | Vlaamse dienst van de Gouverneur Afdeling Vlaams-Brabant Diestsepoort 6 bus 3, 3000 LEUVEN | email: jacht.vlaams-brabant@vlaanderen.be | telefoon: 016 66 62 30
- Limburg | Vlaamse dienst van de Gouverneur Afdeling Limburg Universiteitslaan 1, 3500 HASSELT | email: jacht.limburg@vlaanderen.be | telefoon: 011 23 80 05

basejumper
Berichten: 4615
Locatie: Diest

#3 , 01 okt 2017 21:02

Bart

"Je zal uiteraard moeten aantonen dat je de eigenaar bent van het betrokken perceel (via de eigendomsakte of aanslagbiljet onroerende voorheffing)"

Eigenlijk godgeklaagd dat je blijkbaar niets moet bewijzen om een kavel in een jachtdomein te steken, maar dat je als rechtmatige eigenaar een hele administratieve rompslomp moet doorlopen om je eigen eigendom eruit te halen.

Waarom zou je betrokken pipo die je eigendom liet inkleuren als jachtgebied niet aangetekend aanmanen om dit te schrappen. Alternatief = klacht neerleggen wegens geen akkoord gevraagd. Ik denk dat die jager snel zal zijn...
Uit zelfbeheersing groeit de Kracht.
Zelfkennis brengt ons tot Wijsheid.
Zelfvervolmaking leidt ons tot Schoonheid.

Reclame

Franciscus
Berichten: 38583

#4 , 01 okt 2017 21:39

Ondertussen in het Gentse dacht ik al veroordelingen wegens dat inkleuren en dit voor valsheid in geschrifte dus niet niks.

eylis
Berichten: 8836

#5 , 01 okt 2017 22:22

zoals Fransisc meldt: er zijn nu al "inkleurders" veroordeeld voor valsheid in geschrifte. Laat de plaatselijke jachtclub gewoon weten per mail dat klacht wegens valsheid in geschriffte zal ingediend worden. Je kavel zal vanzelf en héél rap van de plannen verdwijnen....

Terug naar “Milieurecht”