MKWB

demonen
Topic Starter
Berichten: 247

MKWB

#1 , 22 mei 2017 18:24

Ik heb 2 aan elkaar grenzende bouwgronden beiden ongeveer 30 are.
Op de eerste bouwgrond heb ik mijn huis en het tweede ligt juist daarachter en grenst aan een bos.
Mijn 2de bouwgrond is een grasperk met bloemenparkjes en tegen de boskant heb ik een 15-tal bomen oa eik, berk, ...
2 jaar geleden ben ik in kennis gesteld dat mijn 2de grond voor 3 are onteigend wordt omdat de aanpalende bos verkaveld wordt en daar woningen en straten komen. Die procedure loopt nog en de werken zijn niet begonnen. Heb ook nog geen geld ontvangen, weet zelfs niet wat ik ga krijgen. Vandaag kreeg ik een brief vd Stad met de mededeling dat mijn 2de grond MKWB gebied ligt met een hele uitleg (openbaar onderzoek, beroepsmogelijkheden en mogelijkheid om naar een alg vergadering te gaan op 1 juni as etc).
Mijn vraag : ben ik genaaid? Ik bedoel ; ga ik nu peanuts krijgen voor mijn onteigende grond?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
asperger
Berichten: 6497
Juridisch actief: Nee
Locatie: Lier

#2 , 22 mei 2017 18:56

Die blunder is al herroepen. Dus dat gaat niet door.
Ik zou rap die 15 bomen met round-up naar het hiernamaals sturen.
Die mannen en vrouwen van de spermaclub zijn niet te vertrouwen.
Wie weet wat gaan ze nog allemaal verzinnen.
"Politici verkiezen echter liever de bedenkelijke heldenstatus van betweter te belichamen tegenover die van de minus habens." (Victor Dauginet in "Het belaste land", pagina 72)

artemis
Berichten: 3293

#3 , 22 mei 2017 20:07

Wat is dat nu voor een reactie hierboven.
Niet luisteren naar paniekreacties!

Reclame

asperger
Berichten: 6497
Juridisch actief: Nee
Locatie: Lier

#4 , 22 mei 2017 20:13

Als er geen bomen op je grond staan kan zelfs een politicus niet beweren dat het een bos is.
Dat is preventief handelen.....
Is zoals nuchter rijden met de auto, dan kunnen ze niet beweren dat je dronken bent.
"Politici verkiezen echter liever de bedenkelijke heldenstatus van betweter te belichamen tegenover die van de minus habens." (Victor Dauginet in "Het belaste land", pagina 72)

artemis
Berichten: 3293

#5 , 22 mei 2017 20:40

Hopelijk haalt het gezond verstand het, dwz afwachten nu en vooral niet paniekerig beginnen kappen.

mava105
Berichten: 22256
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#6 , 23 mei 2017 08:50

Heb het al meegemaakt op een grote verkaveling midden in een bos (was wel al 20 jaar geleden) De eigenaar had letterlijk ALLE bomen en struiken uitgekapt en weggedaan, tot op de scheiding en gras gezaaid. Waarom koop je dan een stukbosgrond? En later misschien ook nog klagen dat de bomen van d e buren hun bladeren laten vallen op uw gazon en dat de takken overhangen.

Terug naar “Milieurecht”