stookolietank

willyboy
Topic Starter
Berichten: 897

stookolietank

#1 , 17 feb 2017 16:44

Mag men een stookolietank onder een huis leggen ? In kruipkelder met hoogte van 1.60m ?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
mava105
Berichten: 22254
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#2 , 17 feb 2017 20:02

Ik denk dat het wettelijk mag, maar het zal later verdomme zeer moeilijk en duur zijn de tank te verwijderen, laat staan bodem te saneren Hen ooit een tank moeten wegnemen en de bodem saneren die juist naast een industrieel gebouw lag. Gelukkig stond dit gebouw op funderingspalen, want de grond moest over een diepte van 7 meter worden weggegraven. In het gebouw zelf werd de vloerplaat weggebroken om te kunnen saneren, met inbegrip van een volledig sanitair blok dat juist op die plaats was gebouwd
Dus wil je er nog degelijk aan kunnen weken, niet doen.

willyboy
Topic Starter
Berichten: 897

#3 , 17 feb 2017 20:56

In mijn buurt heeft zo iemand dat 20 jaar geleden gedaan . Nu begint zijn tank te lekken .(zijn kruipkelder staat 20 cm onder water) . Hij weet niet hoe dit op te lossen valt .

Reclame

Sirkii
Berichten: 5395

#4 , 22 feb 2017 21:02

Lekkende tank zonder geldige groene dop.... Hopelijk levert de verkoop van dat huis genoeg op om de saneringskosten te betalen. t Ontgaat mij altijd hoe mensen zo nonchalant betweterig kunnen omspringen met dergelijke zaken. Al zeker nog erger vermijden door NU de (dure) sanering te starten voor ze nog duurder wordt ...

Terug naar “Milieurecht”