Buur in beroep tegen vergunning van 39-jaar oude garage

Ssstefanie
Topic Starter
Berichten: 10
Juridisch actief: Nee

Re: Buur in beroep tegen vergunning van 39-jaar oude garage

#16 , 05 apr 2016 12:54

Over de situatie van de garaga zou ik zeker niet inzitten. Als ze met die vraag naar een advocaat zou gaan, dan zal die haar wel informeren over de onontvankelijkheid van haar eisen.
Steek er geen moeite en tijd meer in om haar van antwoord te dienen.
Ze is ermee naar een advocaat gegaan, en die moet haar dan toch iets anders verteld hebben aangezien ze in beroep gegaan is tegen de beslissing van de gemeente. De zaak zit nu dus bij de provincie.

Zelf kunnen we haar niet van antwoord dienen, want je spreekt tegen een muur. No pun intented. :-) Wanneer ze een foto kwam nemen van onze auto op onze oprit en van haar oren begon te maken, vroeg mijn moeder heel kalm: "Brigitte, mag ik u eens iets vragen?" en ze liep gewoon haar huis in. Telkens mijn moeder met één van de andere buren staat te praten of we krijgen bezoek, dan gaat de buurvrouw naar haar brievenbus, soms tot 5 keer per dag. De postbode komt nochtans maar 1 keer per dag... Ze doet haar rolluik zelfs nooit meer volledig naar beneden zodat ze alles buiten in de gaten kan houden.
Staat die muur van de buren op de perceelsgrens of tegen de perceelsgrens?
U heb namelijk het recht om die muur gemeen te maken als hij zich op de perceelsgrens bevindt
Geen idee, zal ik eens moeten bekijken.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Ssstefanie
Topic Starter
Berichten: 10
Juridisch actief: Nee

#17 , 06 apr 2016 21:24

Kan dit eigenlijk zomaar: de buurvrouw die een ijzeren L-lat op haar muurtje legt, maar te ver zodat dit "over" de oprit van mijn ouders ligt, zodat ze niet te dicht naar haar zin zouden parkeren. Mijn ouders schuiven de lat opzij en de buurvrouw gaat dit 's nachts terug gaan opschuiven, waardoor ze bvb. 's morgens bij het uit de garage rijden evengoed die lat zouden kunnen raken als ze nog meer naar rechts ligt.

Afbeelding

mjers
Berichten: 1788

#18 , 07 apr 2016 08:21

Over de situatie van de garaga zou ik zeker niet inzitten. Als ze met die vraag naar een advocaat zou gaan, dan zal die haar wel informeren over de onontvankelijkheid van haar eisen.
Steek er geen moeite en tijd meer in om haar van antwoord te dienen.
Ze is ermee naar een advocaat gegaan, en die moet haar dan toch iets anders verteld hebben aangezien ze in beroep gegaan is tegen de beslissing van de gemeente. De zaak zit nu dus bij de provincie.

Zelf kunnen we haar niet van antwoord dienen, want je spreekt tegen een muur. No pun intented. :-) Wanneer ze een foto kwam nemen van onze auto op onze oprit en van haar oren begon te maken, vroeg mijn moeder heel kalm: "Brigitte, mag ik u eens iets vragen?" en ze liep gewoon haar huis in. Telkens mijn moeder met één van de andere buren staat te praten of we krijgen bezoek, dan gaat de buurvrouw naar haar brievenbus, soms tot 5 keer per dag. De postbode komt nochtans maar 1 keer per dag... Ze doet haar rolluik zelfs nooit meer volledig naar beneden zodat ze alles buiten in de gaten kan houden.
Staat die muur van de buren op de perceelsgrens of tegen de perceelsgrens?
U heb namelijk het recht om die muur gemeen te maken als hij zich op de perceelsgrens bevindt
Geen idee, zal ik eens moeten bekijken.

Ja maar ze verliest er niets mee door in beroep te gaan. Een nee heeft ze, een ja kan ze krijgen. Hoewel ik de kans onbestaande schat. Het kan haar ook enkel maar te doen zijn om uw ouders wat te pesten... Sommige mensen kennen geen schaamte

Reclame

mjers
Berichten: 1788

#19 , 07 apr 2016 08:34

Kan dit eigenlijk zomaar: de buurvrouw die een ijzeren L-lat op haar muurtje legt, maar te ver zodat dit "over" de oprit van mijn ouders ligt, zodat ze niet te dicht naar haar zin zouden parkeren. Mijn ouders schuiven de lat opzij en de buurvrouw gaat dit 's nachts terug gaan opschuiven, waardoor ze bvb. 's morgens bij het uit de garage rijden evengoed die lat zouden kunnen raken als ze nog meer naar rechts ligt.

Afbeelding
Neen, dit kan niet. Maar dit is ook niet zwaar genoeg om er iets aan te kunnen doen... Waarom doet ze dit? Waarom mogen uw ouders niet op die oprit parkeren?
Frustratie rond die garage neem ik aan...

Dit zijn zaken die je moet sparen en stap hiermee naar de politie.

De bedoeling achter deze handelingen is vele malen erger dan de handelingen zelf. Als je hier bijft klacht tegen indienen zal haar dossier aangroeien en zal ze op de duur dik in de problemen komen.

U kan natuurlijk ook het heft in eigen handen nemen en die ijzeren paal dwars door haar ruit kegelen. Dat ze dan maar eens bewijst dat dit van u komt... Maar goed, dit is mijn persoonlijke mening en niet de bedoeling van dit forum. Mijn haar komt altijd recht van dergelijke mensen. Ik zit zelf met een gelijkaardige achterbuur. Ondanks mijn uitgebreide juridische kennis staat de wet relatief machteloos tegenover dit soort mensen. Tegen dat de zaak zwaar genoeg is om juridische stappen te nemen zijn we 10 jaar verder. Om nog maar te zwijgen van de bewijslast. Bewijs maar eens dat ze opzettellijk die paal daar legt om jullie ouders te beletten de garage te gebruiken...

Ik raad u aan om eens goed haar woning en tuin te bekijken en alle bouwovertredingen naar de gemeente door te sturen, stap desnoods zelf naar de rechtbank.
Ik heb ook in de schoenen van uw ouders te staan. Dit was voor mij de enige mogelijkheid om die achterbuur een toontje lager te laten zingen. Mensen zijn soms verrassend vriendelijk als ze gedagvaard worden om hun halve hebben en houden af te breken...

eylis
Berichten: 8840

#20 , 07 apr 2016 08:49

Naief Vraagje, mag je terwijl je een leuk familiefilmpje aan het maken bent van je tuinwerkzaamheden op je oprit, dat stuk van die balk datuitsteekt over jouw eigendom niet gewoon (met een rotvaart) omver rijden met je kruiwagen?

Ssstefanie
Topic Starter
Berichten: 10
Juridisch actief: Nee

#21 , 07 apr 2016 09:05

Ik zou die lat ook al lang weggenomen hebben (zou ze nog veel liever door haar strot rammen, maar goed *zucht* ). En legt ze een nieuwe, dan ook gewoon weer wegnemen. En als ze er iets over zou durven zeggen? "Wij weten van niets."
Mijn ma heeft schrik dat ze dan de politie aan de deur zou krijgen wegens diefstal! Ik probeer haar duidelijk te maken dat ze niet plots een huiszoeking gaan houden voor een verdwenen ijzeren lat die los op een muurtje ligt, maar ja... Mijn ma trekt het haar jammer genoeg veel te hard aan, ze wil per se begrijpen waarom die buurvrouw dit ineens allemaal doet, na 39 jaar in vriendschap naast elkaar te leven. Ik besef ondertussen dat er niets aan te begrijpen valt, en dat ze gewoon - en ik meen dit echt - zot geworden is.
We zijn dinsdag met de hele familie samen gaan eten; mijn zus pikt mijn ouders op en terwijl mijn zus in haar auto wilt stappen (met mijn ma die achter haar stapt) komt de buurvrouw heel vriendelijke aan mijn zus vragen wanneer haar zoontje zijn communie doet?! Begrijpe wie begrijpe kan...

chantika
Berichten: 961

#22 , 07 apr 2016 09:51

Bij ons lost de wijkagent die kleine geschillen op. maar in dit geval zou hij te laat komen. zo een lat licht er geen dag. Dit lijkt me ook gevaarlijk voor kinderen. Mij lijkt het dat je de muur van de buur wel mag overnemen.

Ssstefanie
Topic Starter
Berichten: 10
Juridisch actief: Nee

#23 , 07 apr 2016 11:08

De wijkagent is ook al langs geweest, heeft de situatie bekeken en ziet ook niet in wat haar probleem ineens is. Hij is ook bij haar langs geweest om een gesprek aan te gaan, maar er valt echt niet te praten met dat mens. Het enige dat er uit komt is "het is mijne muur, het is mijne muur". Na 39 jaar... onvoorstelbaar.

mjers
Berichten: 1788

#24 , 07 apr 2016 11:22

Bij ons lost de wijkagent die kleine geschillen op. maar in dit geval zou hij te laat komen. zo een lat licht er geen dag. Dit lijkt me ook gevaarlijk voor kinderen. Mij lijkt het dat je de muur van de buur wel mag overnemen.
Waarom zou TS de muur kunnen overnemen?

mava105
Berichten: 22257
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#25 , 07 apr 2016 11:38

Het overstekende stuk afzagen is ook een oplossing. En als ze de lat dan terug opschuift, weer een stukje afzagen, net zolang tot ze geen lat meer heeft.

Franciscus
Berichten: 38592

#26 , 07 apr 2016 12:10

Heeft de politie reeds een vaststelling gedaan dat de lat los lag en over uw grond stak?

Ssstefanie
Topic Starter
Berichten: 10
Juridisch actief: Nee

#27 , 07 apr 2016 12:30

Wij wouden niet direct heel drastisch gaan doen door de politie erbij te betrekken, mijn ouders schuiven die lat telkens op en zij legt ze telkens terug verder... Ik zou die lat wegnemen en zien wat er van komt, legt ze een nieuwe, ik zou ze terug wegnemen. En als het blijft duren misschien eens gaan informeren bij de politie, daarom niet per se klacht gaan neerleggen, maar eens luisteren wat zij zeggen. Wij willen geen ellendige burenruzie, maar ja, daar lijkt het ondertussen wel al op natuurlijk.

mava105
Berichten: 22257
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#28 , 07 apr 2016 12:42

Je zou ze ook kunnen vastplakken met TEC 7. :lol:

eylis
Berichten: 8840

#29 , 07 apr 2016 12:55

of op jullie grond een plaat rechtop zetten. Dan moet de buurvrouw al serieus toeren ondernemen om een balk over je omheining te kunnen laten uitsteken.

Franciscus
Berichten: 38592

#30 , 07 apr 2016 13:21

Opgelet die lat wegnemen is diefstal .. Voorstel @eylis en mijn PB is wettelijk.
Lat terugschuiven uiteraard ook. Maar meer foto's met tijdstempel zijn voor de procedure wel beter zeker als te zien is dat zij ze opschuift over jullie grond.

Terug naar “Milieurecht”