Open riolering

Ligema
Topic Starter
Berichten: 2

Open riolering

#1 , 06 nov 2015 11:33

Ik woon in een nieuwbouw, open bebouwing. Volgens de wettelijke voorschriften heb ik ook een zuiveringsinstalatie om mijn afvalwater te zuiveren voor het geloosd wordt.
Dit wordt dan uiteindelijk in de open riolering geloosd voor mijn huis. Als enige nieuwbouw in mijn straat veronderstel ik dat er niet veel bewoners hier ook hun afvalwater zuiveren.
Ik ben ook de enige eigenaar van een open riolering voor mijn deur. De overige bewoners in mijn straat hebben rioolbuizen.
Het probleem is dat er in de zomer wel wat geurhinder is (die dan eigenlijk door de omwonende geloosd zijn)
Aan de overkant is het volledig landbouwgebied met gracht waardoor ook het hemelwater kan opgevangen worden.
Is er een mogelijkheid dat ik ook de gracht voor mijn huis mag dicht leggen?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Turaki
Berichten: 6870

#2 , 06 nov 2015 11:46

Tuurlijk kan dit, mits u de beheerder (gemeente of gewest) hiervoor toelating vraagt.

Ligema
Topic Starter
Berichten: 2

#3 , 06 nov 2015 11:56

Volgens de bediende op de technische dienst van onze gemeente, mag er wettelijk geen gracht meer dicht gelegd worden. Dus daar kreeg ik een negatief antwoord

Reclame

Terug naar “Milieurecht”