Geluidshinder

Elkebrussel
Topic Starter
Berichten: 1

Geluidshinder

#1 , 08 aug 2015 03:06

Hallo, ik ben sinds enkele maanden verhuisd. Toen ik naar de woonst kwam kijken merkte ik dat er in de straat even verderop een brasserie gelegen is. Ik vond dit niet zo erg. Nu blijkt echter dat ze minstens een 3tal avonden per week (vrijdag, zaterdag en zondag, soms ook donderdag) open blijven tot 3u 's nachts. Op zich geen probleem want het is goed geïsoleerd. Maar elke keer staan er mensen op het terras die roepen in plaats van praten, hoe later op de avond, hoe luider (waarschijnlijk met dank aan teveel alcohol). Ik hoor dit zelfs tot in mijn salon als de televisie aanstaat. Ik kan gewoon de conversatie meevolgen. Mijn slaapkamer is aan de straatkant dus slapen zit er die dagen niet in voor 3u en ik werk weekends. Nu is mijn vraag: mag een brasserie zo laat open blijven zonder speciale vergunning en indien wel wat kan ik best ondernemen tegen de hinder?

Dank bij voorbaat

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Franciscus
Berichten: 38596

#2 , 08 aug 2015 12:58

Navraag doen bij gemeente naar vergunningen.
Eerste zaak is uw raam dichtdoen .... omdat een geluidsoverlast met dichte ramen moet vastgesteld worden.

Zelf eens gaan praten met de eigenaars/uitbaters... deze kan in eerste instantie zijn publiek wijzen op respect voor de buren.
In onze stad wordt indien uiteindelijk de politie een aantal geluid- of andere vaststellingen heeft gedaan die in verband staan met die uitbating een politiemaatregel genomen -direct door de bestuurlijke officier van politie , indien dit nodig is - en daarna door de burgemeester op basis van het ganse dossier - sluiting zaak gedurende twee of meer dagen vanaf een bepaald uur, of langer al naargelang de feiten.

Reclame

Terug naar “Milieurecht”