Container gehuurd alleen mondeling en sluikstorten

angell
Topic Starter
Berichten: 82

Container gehuurd alleen mondeling en sluikstorten

#1 , 03 aug 2015 21:40

Ik heb twee vragen. wij hebben voor onze verbouwing een container gehuurd voor twee dagen. dit is mondeling gebeurt over de telefoon de prijs is afgesproken en meneer heeft vanochtend geleverd maar zonder een bewijs schriftelijk af te geven of via mail.
Is dit normaal dat het zo gebeurd ik bedoel wat als die man mij morgen een rekening van het dubbel voorlegt moet ik dat dan betalen?
En de andere vraag is wij hebben de container tot de helft gevuld en zijn dan voor een uitnodiging naar familie gegaan en zien nu dat iemand afval erin gegooid heeft die niet van ons is hout in een container die alleen voor steenpuin is.
Wat moet ik daar nu mee doen mag ik dit gewoon uit de container verwijderen en op de stoep zetten?
Ik bedoel wie doet zo iets iedereen weet toch dat die container enorm duur zijn om te huren.
Alvast bedankt

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
mava105
Berichten: 22293
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#2 , 04 aug 2015 08:54

Ik bedoel wie doet zo iets iedereen weet toch dat die container enorm duur zijn om te huren.
dan moet je zo een container eens in der stad buitenzetten. Je hoeft zelfs niet naar familie te gaan voor hij helemaal vol is, met matrassen, hout enz..
Zelfs een lege container raakt zo tegen de avond vol. Daar is het 's morgens leveren, vullen en ophalen.. Even laten staan is vragen om meer vuil van de buren, want die zijn het.

Turaki
Berichten: 6870

#3 , 04 aug 2015 09:04

Politie bellen, en vaststelling van sluikstorten laten doen. U moet echter wel het sluikstort opruimen, dus zomaar op de stoep zetten mag niet, dan doet u namelijk zelf aan sluikstorten. Als het onderzoek van de politie dan een sluikstorter aanwijst (niet erg waarschijnlijk, maar je weet maar nooit), kan je de kosten hiervoor terugvorderen.

Reclame

Inazuma
Berichten: 9797
Juridisch actief: Nee
Contacteer: Website Twitter

#4 , 05 aug 2015 00:54

De rekening gaat vermoedelijk ook hoger liggen als de ophaler ziet dat er wat anders dan enkel steenpuin in ligt - als u een prijs voor enkel steenpuin gevraagd hebt (dat is het goedkoopste iirc)

Turaki
Berichten: 6870

#5 , 05 aug 2015 07:29

De rekening gaat vermoedelijk ook hoger liggen als de ophaler ziet dat er wat anders dan enkel steenpuin in ligt - als u een prijs voor enkel steenpuin gevraagd hebt (dat is het goedkoopste iirc)
Waarschijnlijk inderdaad goedkoper om de stukken er uit te halen, en apart weg te doen.

denlowie
Berichten: 15931
Juridisch actief: Nee

#6 , 05 aug 2015 08:38

als de hoeveelheid niet zoveel is koop dan puinzakken van 1m³, daar kan men niks bij steken en is zeer gemakkelijk.
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Terug naar “Milieurecht”