luide auto van buren

Nagel
Topic Starter
Berichten: 2

luide auto van buren

#1 , 11 jul 2015 12:56

Ik heb normaal best een hoge tolerantie voor geluid, maar ik heb de laaste tijd erg last van de auto van mijn buren. Ik ben geen expert, maar het is in ieder geval luider dan alle andere auto's in de buurt. Voor zover ik weet:

1. zijn auto ziet er getuned uit
2. mogelijk zit er ook een custom uitlaat systeem (indien ik een foto neemm, kan iemand het mischien identificeren of het legaal is of niet?)
3. hij geeft express veel gas wanneer hij weg rijdt om zijn auto extra luid te laten brommen

Wat kan ik nou precies doen? Ik heb al eerder de politie moeten bellen omdat hij in de woonwijk rondracet met zijn mini quadbike (die is gelukkig nu weg) dus we staan niet bepaald op het goede been.

mvg

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#2 , 11 jul 2015 12:58

Als die auto gekeurd is zoals die daar staat kan je daar niks aan doen .
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Nagel
Topic Starter
Berichten: 2

#3 , 13 jul 2015 13:20

Als die auto gekeurd is zoals die daar staat kan je daar niks aan doen .
Wat betreft het gedrag over het algemeen? Hij laat vaak de auto "brullen" (dus gasgeven terwijl die still staat), is dit een overtreding?

Reclame

Mariette
Berichten: 2507

#4 , 13 jul 2015 13:51

In een Porsche is zelfs een knopke waarbij de auto harder brom brom doet. Dus zal dat wel mogen neem ik aan?

Inazuma
Berichten: 9773
Juridisch actief: Nee
Contacteer: Website Twitter

#5 , 14 jul 2015 07:38

Hij laat vaak de auto "brullen" (dus gasgeven terwijl die still staat), is dit een overtreding?
Enkel indien dit meermaals na elkaar gebeurt :

8.6. Het is iedere bestuurder verboden de motor in vrijloopstand herhaaldelijk te versnellen.

De bestuurders mogen daarenboven de motor niet laten draaien in vrijloopstand, behalve ingeval van noodzaak.

Terug naar “Milieurecht”