PMD zak wat kan?

nazmul
Topic Starter
Berichten: 189

PMD zak wat kan?

#1 , 07 jul 2015 07:29

Afbeelding

Beste,

Gaat over Stad Dendermonde, PMD zak (blue bag), wat kan en wat niet kan.
door sluiksoort regel, ik had boete omdat ik heb misdrijven. en ik was naar politie kantoor daar door gegaan, dat wil zeggen dat iedereen kan schuldig/boete krijgen als zij een klein betje fout doet.
Maar daar zijn geen "rijbewijs-huisvuil" school of boek, om te vermijden misdrijven boete en onbedoelde fout.

1 - Een tekstuele (kalender) zin is niet genoeg om te beschrijven precies wat legaal objecten is en wat illegaal objecten bedoelt er me.
Er is geen visuele objecten getoond door Belgische official verko. Nu als je doe fouten (its very easy to do that mistakes by foreigners because we were never trained in Belgium concerning this), daarom daar komt:
a) Politie meedoen
b) woord als echte straf
c) krijg je een enorme hoeveelheid boete.

2 - verwarrend objecten (Plastic flessen en flacons, Metalen verpakkingen en Drankkartons (PMD) )

a) spuitbussen (met glass, cosmetics)
Afbeelding

b) spuitbussen (zonder glass)
Afbeelding

c) spuitbussen (kill bees, flies, insects)
Afbeelding

d) ontstoppingsproducten (WC producten)
Afbeelding

e) corrosieve wc ontkalkers (shower producten)
Afbeelding

VRAAG: om te vermijden foute/boete/criminal acts.
mijn vraag is, mag ik a,b,c,d,e objecten in PMD zak (blue bag)? (als nee waar dan wel aub)

Grotjes xxx

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Jackrussell
Berichten: 701

#2 , 07 jul 2015 08:39

A niet, want daar zit glas in. M.i. zou je dat als je het echt netjes wil doen, los van elkaar moeten maken, waarna de kop bij het restafval kan en het glas in de glasbak.
B PMD, staat in die folder.
C Nee, want gif (ga ik vanuit). Dat moet dus bij het klein chemisch afval.
D Klein chemisch afval. er staat duidelijk vermeld dat het niet in de PMD mag.
E, zie D.

Ik denk dat je best die folder wat beter leest. Het staat er eigenlijk allemaal wel in en zo niet dan is het met logisch redeneren wel te bedenken.

nazmul
Topic Starter
Berichten: 189

#3 , 10 jul 2015 09:26

@jackrussell: A, B is OK.

C, D, E waar vind ik chemisch afval zak voor Dendermonde aub? noemt da zo "chemisch afval bij delhaize?"

Reclame

nazmul
Topic Starter
Berichten: 189

#4 , 10 jul 2015 09:30

OK!!! now clear.

C, D, E ik mag in gewoon giel zak. Super hartelijke bedankt (knowledge is power, ik wist da niet)

artemis
Berichten: 3294

#5 , 10 jul 2015 09:56

OK!!! now clear.

C, D, E ik mag in gewoon giel zak. Super hartelijke bedankt (knowledge is power, ik wist da niet)
C, D en E mogen NIET bij de restafval want zijn gevaarlijk chemisch afval. Er bestaan geen zakken voor chemisch afval. Chemisch afval moet u zelf naar het containerpark brengen of naar een chemokar indien uw gemeente daarover beschikt.

Lanox
Berichten: 3524
Juridisch actief: Nee

#6 , 10 jul 2015 11:45

Dus in de visserskorf van Leo Delcroix.

jef007
Berichten: 1684

#7 , 10 jul 2015 12:45

nazmul zal leo met zijn atomaschriften en zijn bevriende bij klussende facteurs niet kennen

mava105
Berichten: 22271
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#8 , 10 jul 2015 15:49

Dat hij dan even de wereldexpo in Milaan bezoekt. Daar loopt die Leo nog altijd rond, en betaald door onze overheid.

nazmul
Topic Starter
Berichten: 189

#9 , 13 jul 2015 11:15

@artemis:

ik heb deze nummer gebeld tel. 052 21 39 91 "verko" http://www.dendermonde.be/file_uploads/15898.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;
Nuttige adressen
Stadsbestuur Dendermonde: Franz Courtensstraat 11 te 9200 Dendermonde
Dienst leefmilieu, tel. 052 25 11 50
Technisch Centrum: Hoogveld 28 te 9200 Dendermonde, tel. 052 25 80 70
Intercommunale Verko: algemeen nummer, tel. 052 21 39 91
OVAM (openbare afvalstoffenmaatschappij):
Stationsstraat 110 te 2800 Mechelen, tel. 015 28 42 84

Daar was een mevrouw, zij zegt tegen mij dat ik mag C, D in restafval. Hoe kan dat zijn zij van verko zegt tegen mij dat mag en hier forum zegt da niet mag?
Laat mij iets weten aub. omdat ik wil zeker zijn dat ik doe terug geen fouten.

artemis
Berichten: 3294

#10 , 13 jul 2015 12:33


Daar was een mevrouw, zij zegt tegen mij dat ik mag C, D in restafval. Hoe kan dat zijn zij van verko zegt tegen mij dat mag en hier forum zegt da niet mag?
Laat mij iets weten aub. omdat ik wil zeker zijn dat ik doe terug geen fouten.
Het gebeurt helaas heel vaak dat gemeentepersoneel zelf niet goed op de hoogte is en mensen totaal verkeerde instructies geeft.
Op de site van Dendermonde zie ik geen degelijke uitleg maar de sorteerregels zijn overal dezelfde.
Op de site van Fost Plus (de organisatie die instaat voor de recyclage in dit land) staat te lezen:
Verpakkingen die giftige producten, ontstoppingsproducten, corrosieve WC-ontkalkers of motorolie bevat hebben, en andere gevaarlijke producten zoals lak, verf, oplosmiddelen, zuren, pesticiden en insecticiden kunnen gevaarlijk zijn zowel voor de machines, als voor de mensen in de sorteer- en recyclagecentra. Ze moeten dan ook afzonderlijk worden behandeld. Sorteer ze daarom altijd bij het Klein Gevaarlijk Afval (KGA). Raadpleeg uw gemeente of intercommunale om te weten hoe KGA bij u wordt ingezameld.
https://www.fostplus.be/nl/sorteren-rec ... r-sorteren

C is een verpakking van insecticide, dus giftig --> Klein Gevaarlijk Afval
D is een verpakking van ontstoppingsproduct, dus bijtend en/of corrosief --> Klein Gevaarlijk Afval

Alle lege verpakkingen (en volle uiteraard ook) waarop één van de volgende symbolen voorkomt moeten bij het KGA
Afbeelding

Proficiat dat je het zo goed wil doen Nazmul, veel mensen zouden een voorbeeld aan jou mogen nemen! :D

nazmul
Topic Starter
Berichten: 189

#11 , 14 jul 2015 09:31

@artemis: veel duidelijke.
hartelijke bedank, voor jou inlichting, zeer waarderen. (ik heb veel respect voor wet/regels van het land waar ik zou wonnen)

WP002
Berichten: 1479

#12 , 14 jul 2015 14:44

Proficiat dat je het zo goed wil doen Nazmul, veel mensen zouden een voorbeeld aan jou mogen nemen! :D
Dat mag ook wel eens gezegd worden. Ik denk dat Nazmul beter zijn best doet dan de gemiddelde Belg, ondergetekende incluis.

Bluemoon76
Berichten: 49

#13 , 14 jul 2015 19:43

Meer dan 10 jaar bandwerk gedaan en ja Pmd sortering was daarbij, mensen vergeten soms dat het meeste echt nog manueel verloopt.

Wegens tijdgebrek gaat het in princiepe gewoon zo voor de spuitbussen = voeding en cosmetica goedgekeurd (uiteraard zonder glas)

Jasper.S
Berichten: 48

#14 , 16 jul 2015 10:37

Ooit nog bij wijze van vakantiejob als vuilnisophaler gewerkt. De vuistregel die ze ons toen uitlegden voor spuitbussen was simpel en in pakweg 90% van de gevallen correct:
"Als het dient om naar je toe te spuiten, is het PMD. Dient het om weg van jou te spuiten, dan niet."

nazmul
Topic Starter
Berichten: 189

#15 , 16 jul 2015 14:08

Geachte,

Helaas. 2 PMD zak is terug (met rode sticker).
ik weet zeker nog niet wat was deze keer mijn fout aub
(ik wil leren van mijn fout maar nog niet duidelijke welke product ik niet mag)?

Afbeelding

bij de PMD zak had ik volgende producten deze keer, die lijkt misschien foute was? maar welke specifieke aub?

zak 1 - ovaltine (Energy drink powder), bref wc duo - activ, butter oil, kip kalkoen plastic box

Afbeelding

zak 2 - dadelpalm, salade, nesquike energy powder, sauce, usb headphone, champignons, green bean, t-shirt color

Afbeelding

Hoogachtende
Nazmul

Terug naar “Milieurecht”