bouwmisdrijf ? bouwovertreding

ketje
Topic Starter
Berichten: 4

bouwmisdrijf ? bouwovertreding

#1 , 14 mar 2015 14:03

ik woon in woongebied met landelijk karakter,mijn buur heeft in 1972 een bouwaanvraag ingediend om een woning te bouwen hiervoor kreeg hij een vergunning maar het achtergelegen magazijn moest eerst gesloopt worden dit staat er van in 1964, ook op het plan van het huis staat dit vermeld (te slopen) dit plan is afgestempeld door de gemeente maar spijtig genoeg doet de gemeente hier niets tegen ,de buur woonde vroeger naast familie, in dit huis woon ik nu en het magazijn staat maar 1.30 meter van de scheiding en is een vijftal meter hoog en heeft een oppervlakte van ongeveer een 150 vierkante meter.
nu is hij daar ook nog een zaak begonnen in bijberoep waar we toch geregeld last van hebben van verfreuk hij heeft hier geen enkele aanvraag voor ingediend bij de gemeente.
ik ben al verschillende keren op de milie dienst geweest maar tevergeefs,stedebouw ook niks en een klacht of beter gezegt pv willen ze niet opmaken .
kan ik op de 1 of andere manier te weten komen of ik dat magazijn nog kan laten afbreken hopelijk krijg ik hier eens een goed antwoord op alvast bedankt.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Franciscus
Berichten: 38587

#2 , 14 mar 2015 16:00

Waarom willen ze geen PV opstellen?
Volgens hun eigen gegevens staat het er nu illegaal toch?
Is er een firma gevestigd op dat adres?
Wat voor soort activiteiten worden daar uitgevoerd?

ketje
Topic Starter
Berichten: 4

#3 , 14 mar 2015 16:40

stellen geen pv op weigeren dit zelfs waarom ze dat doen geen idee.
volgens mij staat er het ilegaal zoals op plan staat want zulke dingen verjaren toch niet denk ik.
ja er is een firma op dat adres wel als bijberoep.
herstellingen van boten vooral pleziervaartuigen in polyester dus ook schuren en verven en denk ook spuiten van verven.

Reclame

Franciscus
Berichten: 38587

#4 , 14 mar 2015 16:51

Via http://kbopub.economie.fgov.be/kbopub/z ... nform.html" onclick="window.open(this.href);return false; en op adres eens nagaan of daar een firma gevestigd is.
Een brief sturen naar procureur des Konings met bv een afschrift naar Vlaamse milieu inspectie.

chantika
Berichten: 961

#5 , 14 mar 2015 21:40

stellen geen pv op weigeren dit zelfs waarom ze dat doen geen idee.
volgens mij staat er het ilegaal zoals op plan staat want zulke dingen verjaren toch niet denk ik.
ja er is een firma op dat adres wel als bijberoep.
herstellingen van boten vooral pleziervaartuigen in polyester dus ook schuren en verven en denk ook spuiten van verven.


http://www.ruimtelijkeordening.be/NL/Be ... misdrijven

Terug naar “Milieurecht”