windturbine - geluid

debaerks
Topic Starter
Berichten: 4

windturbine - geluid

#1 , 25 jan 2015 22:41

Beste,

Al enige jaren staat een windturbine op een 300-tal meter van mijn woning. De laatste twee jaar heb ik echter last van het windturbine-geluid en heb ik o.a. slaapproblemen. Een studie die vorig jaar werd gemaakt in opdracht van de provincie heeft uitgewezen dat de geluidsnormen, zoals deze zijn vastgesteld door Vlarem II, worden overschreden. Weet iemand waar ik terecht kan om deze inbreuk op de Vlarem wetgeving aan te klagen?
Alvast bedankt voor uw antwoord.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Franciscus
Berichten: 38596

#2 , 25 jan 2015 22:57

Vlaamse milieu maatschappij ka u zeker inlichten.
In principe bij elke politiedienst....in grote korpsen zij er zeker teams die zich met milieu bezighouden.
Deze sturen PV wel door.

Inazuma
Berichten: 9769
Juridisch actief: Nee
Contacteer: Website Twitter

#3 , 25 jan 2015 23:31

Had u er voordien dan geen last van ?
Is het geluid van de wieken, of van de tandwielkast ?

Reclame

eric 81
Berichten: 9

#4 , 08 feb 2015 14:56

300 meter is toch wel een behoorlijke afstand.. de meeste mensen leven op veel minder afstand van een openbare weg, of zoals hier bv een autosnelweg, en dat maakt toch veel meer lawaai denk ik?

Ik wil geen afbreuk doen op je klacht, maar misschien moet je toch een beetje relativeren. Dat ding staat daar om onze kinderen een betere toekomst te geven..

Sirkii
Berichten: 5396

#5 , 08 feb 2015 19:21

300 meter is toch wel een behoorlijke afstand.. de meeste mensen leven op veel minder afstand van een openbare weg, of zoals hier bv een autosnelweg, en dat maakt toch veel meer lawaai denk ik?

Ik wil geen afbreuk doen op je klacht, maar misschien moet je toch een beetje relativeren. Dat ding staat daar om onze kinderen een betere toekomst te geven..
Geluidsnormen zijn er om gerespecteerd te worden. De normen houden wel degelijk rekening met achtergrondomgevingslawaai en zijn trouwens gewestmaterie. t is niet omdat we onze kinderen een betere toekomst willen geven dat de mensen van vandaag in onredelijk lawaai moeten gezet worden. Er is genoeg plaats buiten bewoonde gebieden om windmolens neer te poten.

Terug naar “Milieurecht”